ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خریدهای غیرقانونی نظامی ـ اتمی ایران در آلمان ادامه دارد

دفتر جنایی گمرک آلمان از ادامه ثبت معاملات غیرقانونی هسته‌ای ایران خبر داد. ایران در دو سال گذشته بیش از یک‌سوم معاملات غیرقانونی در آلمان را داشته است.

به‌رغم فشارهای جهانی برای پایان دادن به مناقشه اتمی ایران، تهران آشکارا همچنان تلاش می‌کند تا تحریم‌ها را دور بزند. گمرک آلمان از ادامه ثبت معاملات غیرقانونی هسته‌ای ایران خبر داده است.

بیش از یک‌سوم پرونده‌های معاملات غیرقانونی در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ در گمرک آلمان به ایران مربوط می‌شوند.

به‌گزارش وب‌سایت «تاگس‌اشپیگل» آلمان، دفتر جنایی گمرک این کشور (ZKA) اعلام کرده است که ایران در ماه‌های اخیر برای تهیه اجزاء برنامه هسته‌ای خود به بازار آلمان رجوع کرده است.

نوربرت دروده، رئیس دفتر جنایی گمرک آلمان در این‌باره گفت: «ما همچنان بر گسترش فعالیت‌های خرید غیرقانونی نظارت داریم.»

بنا به این گزارش، واسطه‌ها و شرکت‌های پوششی در ده‌ها مورد تلاش کرده‌اند کالاهای مورد تحریم قرارگرفته را به‌شکل غیرقانونی به ایران صادر کنند و در برخی موارد نیز موفق بوده‌اند.

در رابطه با نقض قوانین تجاری، مقامات رژیم ایران برای مأموران گمرک آلمان «آشناهای قدیمی» محسوب می‌شوند.

به‌گفته نوربرت دروده، بیش از یک‌سوم از ۲۶۴ پرونده‌ای که برای معاملات غیرقانونی در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ در گمرک آلمان تشکیل شده، به ایران مربوط می‌شوند.

دروده می‌گوید: «انتظار می‌رود که تعداد پرونده‌های تحقیقاتی در سال جاری به اندازه دو سال گذشته باشد، چرا که ما همچنان علایق و منافع تجاری هم‌سطحی را نسبت به گذشته شاهد هستیم.»

بر اساس تحقیقات دفتر جنایی گمرک آلمان در فهرست خریدهای ایران، فن‌آوری‌هایی که می‌توانند برای تولید سلاح‌های هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی و سیستم‌های موشکی مورد استفاده قرار گیرند در صدر قرار دارند.

گمرک آلمان همچنین گفته است در کنار این اقلام مواردی نیز دیده می‌شوند که کاربرد دوگانه دارند و می‌توانند هم در زمینه‌های نظامی و هم غیرنظامی به‌کار روند.

توقف برخی تحریم‌ها از ماه ژانویه

ایران به‌شکل رسمی از نوامبر سال ۲۰۱۳ در مذاکرات هسته‌ای خود با کشورهای گروه ۱+۵ شامل، آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان در مورد لغو تحریم‌های جهانی گفت‌وگو می‌کند و به توافق اولیه با آن‌ها رسیده است. توافق نهایی اما به روز ۲۴ نوامبر (سوم آذر) موکول شده است. به همین دلیل از ژانویه ۲۰۱۴ برخی از تحریم‌ها علیه ایران کنار گذاشته شد.

اسرائیل و همچنین عربستان سعودی در مورد توافق با ایران تردید دارند.

به‌گفته سفارت اسرائیل در آلمان «اسرائیل معتقد است که رسیدن به توافق با ایران بسیار مهم است اما باید گام‌های واقعی در این‌باره برداشته شود.»

سفارت اسرائیل می‌گوید قبل از امضای توافقنامه، تا زمانی که ایران موظف نشده که به «برنامه نظامی اتمی» خود پایان دهد، تحریم‌ها نباید لغو شوند.

هانس روله، مدیر پیشین ستاد برنامه‌ریزی وزارت دفاع آلمان در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ می‌گوید: «چیزی که در پیش خواهد بود تمدید مذاکرات است.»

وی ایجاد روابط حسنه بین ایران و آمریکا را رد کرد و گفت: «هرگز توافقی بین دو طرف صورت نخواهد گرفت.» به‌گفته وی، یا اجازه داده خواهد شد که ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود و یا «حمله نظامی صورت خواهد گرفت».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.