ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میانگین فرزندآوری خانواده‌ها طی ۲۵ سال به یک سوم رسید

به گفته رئیس کمیته بهداشت شورای زنان و خانواده، میانگین تعداد فرزندان هر خانواده به یک سوم سال ۶۸، کاهش یافته است.

در حالی که آمارها از افزایش سقط جنین یاد می‌کنند، به گفته رئیس کمیته بهداشت شورای زنان و خانواده، میانگین شمار فرزندان هر خانواده به یک سوم سال ۶۸ کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، آمار سقط جنین درمانی در سال جاری در مقایسه با سال قبل، رشدی شش درصدی داشته و از سه هزار و ۹۰۴ نفر در شش ماهه نخست سال گذشته، به چهار هزار و ۱۳۷ نفر در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

در نیمه نخست سال جاری، چهار هزار و ۱۳۷ نفر برای بررسی و دریافت مجوز سقط جنین درمانی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد برای سه هزار و ۷۰ نفر مجوز سقط درمانی صادر شده است.

آمار مراجعان متقاضی سقط درمانی در پنج سال گذشته (۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲) همواره با افزایش مواجه بوده به‌نحوی که از سه هزار و ۴۸۰ نفر در سال ۱۳۸۸ به هفت هزار و ۶۱۶ نفر در سال گذشته رسیده است.

کاهش زاد و ولد بی‌سابقه

افزایش سقط جنین قانونی و غیر قانونی در ایران در حالی است که خلیل علی محمدزاده روز دوشنبه هفدهم سال جاری در نخستین هم‌اندیشی ملی چشم‌انداز جمعیتی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزان کاهش زاد و ولد در ایران را در بین سال‌های ۱۳۶۸ خورشیدی تاکنون، در تاریخ بشریت بی‌سابقه دانسته است.

براساس آمار ارائه شده از سوی محمدزاده، در سال ۶۸ به ازای هر یکهزار نفر، ۲۳ نفر در سال به جمعیت کشور اضافه می‌شد، اما اکنون این رقم کمتر از نصف شده است.

به گفته این کارشناس، اگر بخواهیم جمعیت را در درازمدت حفظ کنیم، هر خانواده باید بیش از دو فرزند داشته باشند اما اکنون ما سه دهم درصد کمتر هستیم.

بر اساس این گزارش، جمعیت زیر ۱۵ سال یک کشور در حال توسعه باید ۴۰ درصد باشد، اما اکنون این جمعیت در ایران ۲۳ درصد است.

علی محمدزاده شمار سالمندان کشور را هشت درصد جمعیت عنوان کرده و گفته است: «در سال ۲۰۹۰، امید به زندگی که اکنون برای بانوان ۷۳ سال و برای مردان ۵ / ۷۱ سال است به میانگین ۸۹ سال می‌رسد، اما نمی‌دانیم که چرا سن سالمندی در کشور را از ۶۰ تا ۶۵ سال حساب می‌کنند.»

براساس آمارهای موجود، جمعیت ایران تا سال ۱۴۲۵ به ۹۷ تا ۱۰۱ میلیون نفر می‌رسد و بعد از آن منفی می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.