ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برنامه اسراییل برای تخریب تنبیهی خانه فلسطینیان

اسراییل به تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن کرانه باختری و بیت‌المقدس اخطار داده که خانه‌های خود را ترک کنند. این خانواده‌ها متهم شده‌اند در حملات علیه اسراییلی‌ها دست داشته‌اند.

اسراییل روز دوشنبه ۱۷ نوامبر / ۲۶ آبان اعلام کرد به تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن کرانه باختری که در حمله به اسراییل دست داشته‌اند اخطار داده تا خانه‌های خود را هر چه سریع‌تر تخلیه کنند چون اسراییل قصد تخریب سکونتگاه‌های آن‌ها را دارد.

اسراییل سیاست تنبیهی تخریب خانه فلسطینیان را از حداقل یک دهه پیش دنبال می‌کند

اسراییل برنامه تخریب هدفمند خانه‌های فلسطینیان را به عنوان اقدامی تنبیهی به کار می‌برد. ساکنان خانه‌هایی که اخطارهای دولت اسراییل را دریافت کرده‌اند متهم شده‌اند به حملاتی علیه شهروندان اسراییل دست زده‌اند.

ارتش اسراییل در هفته‌های اخیر چندین اخطار جهت تخلیه و تخریب خانه‌ فلسطینیان صادر کرده است اما تعداد این اخطارها و تعداد خانه‌های در معرض تخریب را اعلام نکرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسراییل به ساکنان این خانه‌ها تنها ۴۸ ساعت فرصت می‌دهد تا اگر اعتراضی نسبت به این اخطارها دارند انجام دهند. چنان‌چه اعتراض آن‌ها مورد قبول واقع نشود و یا به هر دلیل در فرصت ۴۸ ساعته اعتراضی رسمی صورت نگیرد، خانه‌ها بدون درنگ تخریب خواهند شد.

در همین حال پلیس اسراییل نیز اعلام کرده است تعدادی از خانه‌ها در شهر اورشلیم / بیت‌المقدس نیز شامل این طرح شده و پس از تأیید نهایی توسط دولت اسراییل تخریب خواهند شد.

سیاست تخریب خانه‌ها به دنبال دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل برای مقابله با موج تازه اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در اورشلیم / بیت‌المقدس پیگیری می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا از این سیاست تنبیهی انتقاد و آن را محکوم کرده است. جن ساکی، سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید به اعتقاد دولت آمریکا سیاست تنبیهی تخریب خانه‌ها مانع از پیشرفت روند صلح میان اسراییل و فلسطین می‌شود و در عوض به گسترش تنش‌های موجود می‌انجامد.

اسراییل سیاست تنبیهی تخریب هدفمند خانه‌‌های فلسطینیان را از حدود یک دهه پیش به طور رسمی آغاز کرده است. موشه یعلون، وزیر دفاع اسراییل با دفاع از این سیاست آن را اقدامی مؤثر برای مقابله با «تروریسم» خوانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    مصر برای جلوگیری از عملیات تروریستی که از طرف حماس حمایت میشود ۸۰۰ خانه ناقابل در مرز شبه جزیره سینا و غزه را در هم کوفت و ده هزار بی خانمان شدند و آب، از آب تکان نخورد. یک یا دو خانه تروریست ها ــــ البته بدون گیومه ــــ توسط اسرائیل حال خمینی ها و استالین های «روزنامه نگار، فعال سیاسی، مدنی، بشری و غیر بشری» ایرانی را گرفته است.