ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«داعش بیش از ۱۴۰۰ سوری را خارج از نبردها کشته است»

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید گروه «دولت اسلامی» (داعش) از ماه ژوئن تاکنون ۱۴۳۲ نفر از سوری‌ها را خارج از میدان‌های جنگ کشته است.

بر پایه آمار جدید دیدبان حقوق بشر، از ماه ژوئن که «دولت اسلامی» (داعش) در سرزمین‌های اشغال‌شده اعلام خلافت اسلامی کرد تاکنون، ۱۴۳۲ سوری را خارج از میدان‌های جنگ توسط این گروه کشته شده‌اند.

بیشتر قربانیان این کشتارها را مردم محلی تشکیل می‌دهند.

به‌گزارش رویترز، دیدبان حقوق بشر سوریه در این گزارش تازه گفته است این قتل‌ها به‌ویژه شامل گردن‌زدن و سنگسار می‌شوند.

«دولت اسلامی» که کنترل بخش‌هایی در عراق و سوریه را در دست دارد اغلب، پیکر قربانیان این کشتارها را در برابر دیدگان مردم به‌نمایش می‌گذارد.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید، در حالی‌که توجه رسانه‌های جهان به قتل روزنامه‌نگاران و امدادگران خارجی توسط این گروه معطوف است، بیشتر قربانیان این کشتارها را مردم محلی تشکیل می‌دهند.

۸۸۲ نفر از این قربانیان که اکثریت آن‌ها را تشکیل می‌دهند، غیرنظامی بوده‌اند. در میان آن‌ها دو کودک و پنج زن نیز دیده می‌شوند.

این آمار از روز ۲۹ ژوئن، روز اعلام خلافت اسلامی توسط داعش، محاسبه شده است.

کودکان به‌طور جداگانه در اطراف حلب کشته‌ شده‌اند. یکی از این کودکان متهم به گرفتن عکس از یک مقر «دولت اسلامی» بود و دیگری به اتهام توهین به محمد، پیامبر مسلمانان کشته شد.

داعش همچنین ۴۸۳ تن از نیروهای ارتش حکومت سوریه و ۶۳ عضو گروه‌های شورشی کرد که در سوریه می‌جنگند را به همین طریق کشته است.

این گزارش می‌افزاید «دولت اسلامی» چهار تن از اعضای خود را نیز اعدام کرده است.

در برخی از روستاها و شهرها «دولت اسلامی» دادگاه‌های اسلامی تشکیل داده و پیش از اعدام، متهمان را در این دادگاه‌ها محاکمه می‌کند.

دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه نیز اعلام کرد که از ۱۶ سپتامبر، تاریخ آغاز حمله داعش به کوبانی، تاکنون یک هزار و ۱۵۳ نفر در این شهر کشته شده‌اند. از این میان ۷۱۲ نفر از پیکارجویان داعش، ۳۹۸ نفر از مبارزان کرد، ۲۷ نفر از غیرنظامیان کرد و ۱۶ نفر از ارتش آزاد سوریه بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    کار داعش ضدانسانی است ولی چرا به کشتار دهها هزار غیرنظامی سوریه توسط اسد چیزی گفته نمیشود؟!