ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران دولت کانادا را به «انجام اقدامات خصمانه» متهم کرد

تهران ارائه پیش‌نویس قطعنامه «حفاظت از حقوق بشر در ايران» توسط دولت کانادا را اقدامی خصمانه توصیف کرده است.

حسين دهقانی، سفير و سرپرست نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل در واکنش به قطعنامه پيشنهادی حقوق بشری دولت کانادا عليه ايران، اين اقدام را «خصمانه» خواند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، دهقانی گفت: «کانادا اقدامات خصمانه خود را در قالب ارائه قطعنامه‌های حقوق بشری عليه جمهوری اسلامی ايران و با تظاهر به دفاع از حقوق کسانی که به ادعای دولت‌مردان کانادايی حقوق آن‌ها در ايران تضييع شده، دنبال می‌کند.»

این قطعنامه روز سه‌شنبه ۱۸ نوامبر / ۲۷ آبان در میان کشورهای عضو  سازمان ملل به رأی گذاشته شد و ۷۸ کشور به آن رأی مثبت، ۳۵ کشور رأی منفی و ۶۹ کشور رأی ممتنع دادند.

حسين دهقانی

روز گذشته ۳۰ گروه و سازمان حامی حقوق بشر که در حوزه ايران کار می‌کنند، با نوشتن نامه‌ای به کشورهای عضو سازمان ملل متحد، از آن‌ها خواستند با رأی خود به نفع پيش‌نويس قطعنامه «حفاظت از حقوق بشر در ايران»، اين قطعنامه را تصويب کنند. پيش‌نويس قطعنامه حفاظت از حقوق بشر در ايران را دولت کانادا تدوين و ارائه کرده بود.

سازمان‌های حقوق بشری، تصويب اين قطعنامه توسط نمايندگان کشورهای عضو مجمع عمومی را فرصتی مهم برای تکرار ابراز نگرانی از نقض مداوم حقوق بشر در ايران دانستند.

دهقانی پيش‌نويس اين قطعنامه را «بر پايه نگرشی ناقص، نامتوازن و جانبدارانه» توصيف کرد و افزود: «صدور اين قطعنامه‌ها نه تنها به ارتقای حقوق بشر در کشورهای مورد هدف کمکی نمی‌کند بلکه موجب دشواری‌هايی در همکاری اين کشورها با سازمان ملل می‌شود.»

اما سازمان‌های حقوق بشری، تصويب اين قطعنامه توسط نمايندگان کشورهای عضو مجمع عمومی را فرصتی مهم برای تکرار ابراز نگرانی از نقض مداوم حقوق بشر در ايران دانستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • «روحانی نقض حقوق‌بشر را توجیه نکند» | گفتمان تركمنها - turkmentalk

    […] ایران در سازمان ملل متحد، ضمن «خصمانه» خواندن اقدام دولت کانادا در طرح این قطعنامه جدید، آن را […]

  • «روحانی نقض حقوق‌بشر را توجیه نکند» / حداقل انتظار مدافعین حقوق بشر و مردم | تحلیلی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی

    […] ایران در سازمان ملل متحد، ضمن «خصمانه» خواندن اقدام دولت کانادا در طرح این قطعنامه جدید، آن را […]

  • روزبه

    جناب آقای مشهدی حسین سفیر باشی ِ٫ سفیر محترم دولت فخیمه  بلد محرسه اسلامی ایران والا شما که دستت یه جایی بنده (منظورم تومون آقا نیست بد تعبیر نشه) بگو این حقوق بشر ما رو که میگی تو ولایتمون هست و ما ندیدیم  و  یه سی وچند سالی عقب افتاده به ما پرداخت کنند والا بهره اش رو نخواستیم  چون حرومه و ما هم مثل شما اصلا و ابدا  نون حروم  نمی خوریم ومثل جناب آلو تو عمرمون حتی یه دونه دروغ ناقابل هم نگفتیم چونکه گناهه.   شما شاید سندت قد نده حسین جون ما هم  فریب حرفهای یه  ملا رو خودیم که تو قبرستون زهرا وعده رو وا رنگ میدن به خلق الله راجب همون حقوق کوفتی بشر.   خلاصه کلام حسین جان اگه حقوق بشر ما رو دولت محرسه این هفته پرداخت نکنه مجبورم  روح الله که ۱۳ سالشه از مردسه در بیارم  بفرستم بلدیه برا فعلگی میگن به بچه کار میدن. زهرام که ۹ سالشو  پر کرده شوور بدم به حاجی حسن نزول خور مسول محترم صندوق قرض الحسنه تو  محله مون تا بلکه اینجوری حقوق بشرشون دریافت کنند. والا ننشون سرطان گرفت از  پارزیت مارازیت برادرها تلف شد رفت.حالا حقوق ما جهندم حقوق بشر این دو  طفل معصوم تو حساب پس اندازشون بریزید. حسین جان سفیر باشی دیگر ملالی نیست به غیراز  روی ماه جناب هالو به امید دیدار مجدا شما در محضر آقا شیطان رجیم!