ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسبت به سال گذشته

افزایش ۵۶ درصدی پناهجویان در آلمان

شمار پناهجویانی که در سال جاری وارد کشور آلمان شده‌اند، ۱۵۸ هزار و ۸۰ نفر است. ۳۰ هزار نفر از آنان، از درگیری‌های داخلی سوریه گریخته‌اند.

از ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی، شمار پناهجویانی که وارد کشور آلمان شده‌اند، ۱۵۸ هزار و ۸۰ نفر بوده است. ۳۰ هزار نفر از آنان، شهروندانی هستند که از درگیری‌های داخلی سوریه گریخته‌اند.

احمد حدید که برای رسیدن به آلمان حدود شش کشور را پشت سر گذاشته در یک اتاق ۱۶ متری همراه با دو نفر دیگر زندگی می‌کند

به گزارش روزنامه داگنز نی‌هتر (DN)، آمار پناهجویان در کشور آلمان نسبت به سال گذشته، ۵۶ درصد افزایش یافته است. این کشور در حال حاضر، بیش از پیش در ساماندهی وضعیت پناهندگان دچار بحران شده است.

کمبود محل مناسب برای سکونت این پناهجویان از مهم‌ترین مشکلات پیش روی دولت آلمان است. احمد حدید، جوان ۳۰ ساله‌ای که در یکی از کمپ های پناهجویی زندگی می‌کند و پس از خروج از سوریه، برای رسیدن به برلین، حدود شش کشور را پشت سر گذاشته، به خبرنگار روزنامه داگنز نی‌هتر گفته است که در یک اتاق ۱۶ متری، همراه با دو نفر دیگر زندگی می‌کند. در این اتاق علاوه بر سه تخت، یک دستشویی، کمد آهنی، یخچال و تلویزیون نیز قرار دارد.

بیشترین شمار پناهجویان آلمان در اوایل دهه ۹۰ بود. در فاصله سه سال یک میلیون نفر از کشورهای دارای بحران سیاسی - اجتماعی وارد این کشور شدند. در دو دهه گذشته (از سال ۱۹۹۵ تاکنون) اما شمار پناهندگان سال جاری آلمان بی‌سابقه بوده است

در حال حاضر تنها در برلین پایتخت آلمان، شش منطقه موسوم به «روستای کانتینری» در مرحله ساخت و زیرساخت قرار دارد برای اینکه سقفی بالای سر این پناهجویان وجود داشته باشد.

در هر روستای کانتینری اما تنها ۳۰۰ پناهنده جای می‌گیرد و همین نکته نیز باعث نگرانی‌هایی در برلین شده است. از این‌رو شهرداری برلین این تصمیم را یک تصمیم شتابزده اعلام کرده است.

یکی از این روستاهای کانتینری که ساخت آن آغاز شده است و به زودی آماده می‌شود، در منطقه شوپنیک در شرق برلین قرار دارد.

افزایش شمار پناهجویان در آلمان، به معنای شدت‌گیری اعتراض‌ حزب‌های دست راست و نژادپرست نسبت به افزایش پناهنده‌پذیری آلمان نیز هست

افزایش شمار پناهجویان در آلمان، به معنای شدت‌گیری اعتراض حزب‌های دست راست و نژادپرست نسبت به افزایش پناهنده‌پذیری آلمان نیز هست.

این در حالی است که اپوزیسیون آلمان خواستار توجه بیشتر دولت به حقوق پناهندگان و تامین نیازهای انسانی آنهاست. حزب سبزها و فراکسیون چپ‌های آلمان از ناکافی بودن تامین‌های پزشکی و درمانی برای پناهجویان انتقاد کرده‌اند. متقاضیان پناهندگی عجالتا تنها در صورت بیماری حاد و قرار گرفتن در وضعیت‌های ویژه از جمله حاملگی و وضع حمل، مورد درمان قرار می‌گیرند.

آنها که پذیرفته می‌شوند

در ۱۱ ماه سال ۲۰۱۴، حدود ۲۶ هزار نفر از ۱۵۸ هزار و ۸۰ پناهجویی که به شکل قانونی و غیر قانونی وارد آلمان شده‌اند، به عنوان پناهنده در این کشور پذیرفته شده‌اند. شهروندان سوریه و عراق در صدر فهرست قبول‌شدگان قرار دارند.

در سال ۲۰۱۳ میزان پناهجویان پذیرفته‌شده به مراتب کمتر و بالغ بر ۲۰ هزار و ۱۲۸ نفر می‌شد. شمار قبول شدگان در سال ۲۰۱۲ برابر با۱۷۴۰۰ نفر و در ۲۰۱۱ کمتر از ۱۰ هزار نفر بود.

هم‌زمان و در این سال‌ها، تعداد تقاضاهای پناهندگی بالاتر رفته است. دولت آلمان برآورد می‌کند که در سال جاری، حدود ۲۰۰ هزار نفر از این کشور درخواست پناهندگی کرده باشند. به طور متوسط رسیدگی به هر درخواست و تصمیم‌گیری پیرامون آن در آلمان ۸ ماه و چهار روز طول می‌کشد اما در تابستان ۲۰۱۴ این میانگین برابر با شش ماه و نه روز بوده است.

مجلس فدرال آلمان روز پنجشنبه ششم نوامبر طرح اصلاح مقررات پذیرش پناهجویان را تصویب کرد. طبق قواعد تازه، پناهجویان تنها و فاقد خانواده، در هر ماه ۳۵۲ یورو کمک اجتماعی دریافت می‌کنند که بخش اعظم آن کمک جنسی و کالایی و ۱۴۰ یوروی آن نقدی است. قبلا این میزان یک سوم کمتر از مبلغی بود که به سایر واجدان دریافت کمک‌های اجتماعی پرداخت می‌شد.

طبق اصلاحات انجام شده، مدت چهارساله پرداخت کمک‌های کالایی، از این پس ۱۵ ماه خواهد بود و پس از آن کمک‌های اجتماعی تنها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

بنا بر مقررات جدید، میزان کمک اجتماعی به پناهجویان در سال آینده ۳۹۹ یورو به اضافه کرایه خانه و هزینه گرمایش برای افراد تنها خواهد بود. پناهجویانی در اقامتگاه‌های مشترک به سر می‌برند، به دلیل سرشکن شدن هزینه‌های یک سرپناه جمعی، ۴۵ یورو کمتر کمک دریافت می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 75

    […] جاده‌های پنهان؛ پناهجویان در بیغوله‌ها آلمان افزایش ۵۶ درصدی پناهجویان تجارت برده های جنسی در اروپا «۳۶ میلیون نفر» در جهان در […]