ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهر استراتژیک «رمادی» عراق در آستانه سقوط

حملات اخير دولت اسلامی تنها برای به دست گرفتن کنترل «کامل» شهری است که پيشاپيش «تا حد زيادی» در اختيار نيروهای دولت اسلامی قرار گرفته بود.

نيروهای دولت اسلامی به نزديکی مجموعه‌ اصلی ادارات دولتی استان انبار رسيده‌اند. آنها در صورتی که موفق به تصرف اين مجموعه شوند، نه تنها رمادی بلکه استان انبار را تحت کنترل کامل خود در خواهند آورد.

اکنون تنها تنها مرکز رمادی هنوز تحت کنترل ارتش عراق قرار دارد

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، رئيس شورای استان انبار تأييد کرده است که اکنون نيروهای قبايل و ارتش عراق در محدوده ساختمان‌ها دولتی استان انبار در حال مقابله با داعش هستند.

روز جمعه، ۲۱ نوامبر، شبه‌نظاميان دولت اسلامی به صورت هماهنگ از چند جبهه متفاوت به شهر رمادی حمله کردند.

خبرگزاری «رويترز» گزارش کرد که شنبه ۲۲ نوامبر/ یک آذر، جنگجويان داعش ۲۵ تن از اعضای يک قبيله اهل‌سنت را در روستايی در شرق رمادی به قتل رسانده‌اند.

ماه گذشته نيز نيروهای داعش صدها تن از اعضای قبيله ديگری در استان انبار را به قتل رسانده‌اند، تا به اين وسيله مقاومت محلی عليه پيشروی دولت اسلامی در اين استان را در هم بشکنند.

به نظر می رسد داعش که از چند ماه گذشته قدم‌های منظمی را برای تصرف استان انبار را برداشته است، اکنون علیرغم حملات هوايی نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا تا هدف نهايی فاصله چندانی ندارند.

رمادی آخرین سنگر استان انبار

به گفته يکی از فرماندهان ارشد آمريکايی، ايالات متحده روز جمعه دوبار به موضع داعش در اطراف رمادی حمله هوايی کرده‌اند. سه هفته پيش نيز مقامات آمريکايی وعده داده بودند که مشاوران نظامی خود را برای کمک و مشاوره به نيروهای امنيتی عراق در استان انبار به کار بگيرند.

با اين حال، به گزارش رويترز، حملات اخير داعش تنها برای به دست گرفتن کنترل «کامل» شهری است که پيشاپيش «تا حد زيادی» در اختيار نيروهای دولت اسلامی قرار گرفته است.

رمادی، شهری در ۹۰ کيلومتری شهر بغداد، در استان سنی نشين انبار واقع شده است. اين شهر اکنون به عنوان پايگاه نيروهای دولت اسلامی نيز محسوب می‌شود. نيروهای داعش کنترل همه محله‌های اطراف مرکز اين شهر را در اختيار دارند، و تنها مرکز رمادی هنوز تحت کنترل ارتش عراق قرار دارد.

سقوط استان انبار بسیار مهم است چون با سقوط این منطقه، داعش مناطق وسیعی از مرز ترکیه تا اطراف بغداد را تصرف خواهد کرد و می‌تواند به بغداد نیز حمله کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.