ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت از پنج بانک بزرگ اروپایی به اتهام همدستی با سپاه قدس

یک وکیل آمریکایی از پنج بانک بزرگ اروپایی شکایت کرده. اتهام این بانک‌ها، پولشویی و حمایت مالی از عملیات منسوب به سپاه قدس در جنوب عراق عنوان شده است.

گری اوسن، یک وکیل آمریکایی به وکالت از بازماندگان چند سرباز کشته شده در عملیات تروریستی در عراق از پنج بانک بزرگ اروپایی شکایت کرده است. این وکیل نیویورکی بانک‌های «اچ اس بی‌سی» (HSBC)، «کردیت سوئیس» (Credit Suisse)، «رویال بانک اسکاتلند» (Royal Bank of Scotland، «استاندارد چارترد بانک» (Standrad Chartered) و «بارکلیز» (Barclays) را به پولشویی و دور زدن تحریم‌های ایران و حمایت از تروریسم متهم کرده است.

شکایت از پنج بانک بزرگ اروپایی به اتهام همدستی با سپاه قدس

این وکیل نیویورکی این مدعا را مطرح کرده که پنج بانک یاد شده، به رغم تحریم‌های اقتصادی غرب با ایران همکاری کرده‌اند و لذا بانک‌های ایران با برخورداری از این همکاری‌ها توانسته‌اند هزینه عملیات تروریستی در عراق را تأمین کنند. این باعث شده که موکلان او جانشان را از دست بدهند یا آسیب‌های روحی و جسمانی سنگینی را متحمل شوند.

گری اوسن به وکالت از ۲۰۰ تن از سربازان ارتش آمریکا که پس از اشغال عراق توسط بمب‌گذاری‌های کنار جاده‌ای و عملیات آدم‌ربایی منسوب به سپاه قدس در جنوب عراق، شکنجه، مجروح یا کشته شده‌اند، دادخواستش از پنج بانک یاد شده اروپایی را به دادگاهی در بروکلین در نیویوک تسلیم کرد.

گری اوسن، وکیل آمریکایی

اوسن به خبرنگار شبکه اول تلویزیون آلمان گفته است: «هدف ما از این دادخواست این است که بگوییم پولشویی برای دولتی که در عملیات تروریستی دست دارد، اثرات سنگین و ملموسی در زندگی انسان‌ها به جای می‌گذارد.»

یکی از موکلان ‌گری اوسن، لیزا راماسیس، همسر استیون وینسنت، خبرنگار نیویورک تایمز است که در جنگ دوم عراق در بصره حضور داشت و گزارش‌هایی پیرامون عملیات آدم‌ربایی طرفداران جمهوری اسلامی در این شهر منتشر می‌کرد. در آن زمان پنج ایرانی با لباس مبدل پلیس عراق، استیون وینست را ربودند و او را پس از شکنجه به قتل رساندند.

پنج بانک بزرگ اروپایی پیش از برگزاری دادگاه، اتهام پولشویی را پذیرفته‌ و توافق کرده‌اند که یک رقم میلیونی به عنوان جریمه به دولت آمریکا بپردازند. این رقم اعلام نشده است.

‌گری اوسن اکنون به وکالت از سوی ۲۰۰ تن از قربانیان، این پنج بانک را به مشارکت مستقیم در عملیات تروریستی متهم کرده است. دادگاه بروکلین به این اتهام رسیدگی می‌کند.

‌گری اوسن می‌گوید از ایمیل‌هایی که بین پنج بانک بزرگ اروپایی و شرکای ایرانی‌اش رد و بدل شده می‌توان به این نکته پی برد که تا چه حد این بانک‌ها از پیامدهای دور زدن تحریم‌های اقتصادی و پولشویی آگاه بوده‌اند.

لیزا راماسیس، همسر استیون وینسنت می‌گوید: «بانک‌ها احمق نیستند. آن‌ها به خوبی می‌دانستند که این پول‌ها صرف چه پروژه‌هایی می‌شود. آن‌ها وقتی معامله بانکی با ایران را پذیرفتند، می‌دانستند که این معاملات غیر قانونی‌ست.»

گری اوسن به تازگی از بانک عرب در اردن به اتهام واریز کردن مقادیری پول به حساب یکی از شبه‌نظامیان حماس که عملیات انتحاری انجام داد، شکایت کرده است. قاضی در این پرونده به نفع‌ گری اوسن رأی داد. اکنون در پرتو این موفقیت، دادخواست ۲۰۰ تن از قربانیان عملیات تروریستی منسوب به سپاه قدس در جنوب عراق به دادگاه بروکلین تسلیم شده است.

انتظار می‌رود که چنین دادخواهی‌هایی رابطه بین بانک‌های بزرگ جهانی و شبکه ترور را آشکار کند. هنوز موعد برگزاری دادگاه مشخص نشده و معلوم نیست که کار دادرسی این پرونده چقدر به درازا بکشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.