ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا استعفا داد

گفته می‌شود اوباما با پذیرفتن استعفای هیگل بر این نکته صحه گذاشته است که پاسخ به تهدیدات داعش نیازمند فردی با توانایی‌ها و رویکردهای دیگر است.

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، از سمت خود کناره گیری کرده است. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز دوشنبه ۲۴ نوامبر تایید کرد که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، استعفای هیگل را پذیرفته است.

استعفای چاک هیگل با موافقت اوباما انجام شده است

هیگل تا زمان پیدا شدن جانشین در سمت خود باقی خواهد ماند.

گفته می‌شود استعفای او به دلیل فشارهای فزاینده‌ای بوده که از سوی کاخ سفید به او وارد می‌شد. نیویورک تایمز گزارش داده است که در هفته‌های اخیر بین او و اوباما و تعداد دیگری از مقامات ارشد کاخ سفید گفتگوهای زیادی در جریان بود تا در نهایت هر دو طرف به این نتیجه رسیدند که بهتر است اکنون هدایت پنتاگون در دست شخص دیگری باشد.

سنای آمریکا در ماه فوریه سال ۲۰۱۳، وزارت هیگل را با رای بسیار ضعیف ۵۸ نفر موافق برابر ۴۱ نفر مخالف مورد تایید قرار داده بود.

استعفای هیگل اکنون به عنوان نخستین تلفات جدی واگذار کردن مجلس سنا در انتخابات میان‌دوره‌ای به جمهوری خواهان نیز ارزیابی می‌شود. گفته می‌شود ممکن است تغییرات دیگری هم در تیم امنیتی اوباما رخ دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، برخی مقامات ارشد کاخ سفید تایید کرده‌اند تصمیم اوباما برای عوض کردن هیگل در حقیقت به رسمیت شناختن این نکته است که پاسخ به تهدیدات گروه داعش (دولت اسلامی) نیازمند رویکردها و توانایی‌های دیگری است که هیگل فاقد آن‌ها بوده.

دولت اوباما در مورد برخی مسائل مربوط به تهدید امنیت ملی از جمله قدرت گرفتن داعش و همچنین گسترش بیماری ابولا مورد انتقاد فراوان قرار گرفته است.

چاک هیگل ۶۸ ساله تنها جمهوری خواه عضو دولت دمکرات اوباما بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.