ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: ایران پیروز است، کری: تحریم‌‌ها فعلا ادامه دارد

حسن روحانی پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای گفت در نهایت ایران پیروز میدان خواهد بود. وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید تحریم‌‌های ایران در طول مدت تمدید مذاکرات ادامه خواهد داشت.

مذاکره‌کنندگان بر سر برنامه هسته‌ای ایران، شهر وین را ترک کردند تا دوباره از ماه دسامبر گفتگوهای فشرده خود را از سر گیرند.

حسن روحانی پس از تمدید مذاکرات تا اول ماه ژوییه سال آینده گفت در نهایت ایران پیروز میدان خواهد بود. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، می‌گوید تحریم‌‌های ایران در طول مدت تمدید مذاکرات ادامه خواهد داشت.

حسن روحانی می‌گوید در نهایت هم چرخ سانتریفوژها و هم چرخ زندگی مردم ایران خواهد چرخید

رییس جمهور ایران ساعاتی پس از آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در وین که با تمدید مدت مذاکرات به پایان رسید با حضور در یک گفتگوی تلویزیونی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت تردیدی در فعال ماندن فناوری و تاسیسات هسته ای ایران وجود ندارد و امروز طرف‌های مذاکره باور دارند که فشار و تحریم در برابر ایران بی نتیجه است.

به گفته روحانی، سانتریفیوژها هرگز متوقف نمی شوند اما چرخ زندگی مردم نیز بهتر خواهد چرخید.

او همچنین تاکید کرد پیروز نهایی مذاکرات مردم ایران خواهند بود. به گفته روحانی، ایران منطق گفت و گو و مذاکره را با جدیت و تا حصول به توافق نهایی ادامه خواهد داد.

او در ادامه گفت آنچه که امروز توافق شده بر این مبنا است که شرایطی که از توافق ژنو تعیین شده بود برای چند ماه دیگر باقی بماند و فرصت ادامه مذاکره برای دستیابی به هدف و توافق نهایی وجود داشته باشد.

در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا نیز به کسانی که با تردید و بدبینی به مذاکرات نگاه می‌کردند پیام داد که در طول این مذاکرات هم ایران و هم غرب به تعهدات انجام شده در ژنو پایبند ماندند. جان کری در نشست مطبوعاتی خود پس از پایان مذاکرات گفت از یک سو پایبندی ایران به تعهدات ژنو و از سوی دیگر تخفیف تحریم‌ها توسط غرب توانست به بازسازی اعتماد میان طرفین یاری کند.

جان کری گفنت نظام تحریم‌‌ها در طول مدت تمدید مذاکرات پابرجا می‌ماند

با این‌حال وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد در طول مدت تمدید مذاکرات تا ابتدای ماه ژوییه سال آینده نظام تحریم‌ها همچنان پا برجای خواهد ماند.

کری از کنگره آمریکا خواست تا از روند مذاکرات حمایت کند. با پیروزی‌ اخیر جمهوری خواهان در کنگره آمریکا، فشارهای آن‌ها بر دولت اوباما به دلیل مذاکره با ایران افزایش یافته است.

به گفته وزیر امورخارجه آمریکا، پیشرفت‌های واقعی و بسیار مهمی در طول مذاکرات حاصل شده اما همچنان بر سر برخی از مهمترین نکات اختلاف‌ها باقی مانده است. به گفته کری، مذاکرات پیش رو نیز فقط به دلیل ‌آن‌که تمدید شده‌اند آسان نخواهد بود و گفتگوهای دشواری در پیش است.

با این‌حال او گفت که «ما در مورد جزییات مذاکرات و طرح‌های ارائه شده به هیچ وجه صحبت نخواهیم کرد تا بتوان این ایده‌ها را بدون تنش بررسی کرد».

کری مدت تمدید مذاکرات را هفت ماه خواند اما گفت طرفین باید ظرف ۴ ماه بر سر کلیات توافق جامع، مذاکرات سیاسی خود را به نتجه برسانند. به گفته جان کری در پایان چهار ماه، اگر توافقی در خصوص عناصر اصلی حاضل نشود و مسیر روشنی وجود نداشته باشد، در مورد ادامه مسیر تصمیم گیری خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Hamidi

    خواهشمند است فیلم زیر را حتما ببینید اونوقت می فهمیم که اگه سلاح هسته ای داشته باشند این آخوندها چه بر سر دنیا خواهند آورد. The Man Who Saw Tomorrow

  • faryad

    ۱۲ سال ۵ + ۱ را سرکار گذاشتند !!

  • hasani

    تمام دنيا به غير از بسيجيان بر اين باورند كه حکومت اسلامي ايران هدفي نظامي براي برنامه هسته اي خود دارد ! اوباما هم زياد مايل نيست كه جنگي را بيندازد ویا تحریمها را افزایش دهد چون او ميخواهد دنيا او را به خاطر پرزيدنت صلح خواه به ياد اورد!. و ان روز كه حکومت اسلامی به سلاح اتمي دست يابد ان روز روزي سياهي براي بشريت است

  • hamid

    چند سال ؟ چند جلسه مذاکرات ؟! تاسیسات را تعطیل و بمب و موشک را تحویل دهید . و توضیح دهید چرا میلیاردها دلار را بباد دادید؟