ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بودجه ۹۴ با احتساب تحریم‌ها بسته می‌شود

وزیر اقتصاد می‌گوید دولت آماده نتیجه مذاکرات بود و لایحه بودجه با فرض ادامه شرایط تحریم به مجلس ارائه می‌شود. قیمت نفت در بودجه ۹۴ بشکه‌ای ۷۰ دلار خواهد بود.

وزیر اقتصاد ایران می‌گوید دولت خود را آماده نتیجه مذاکرات اتمی کرده بود و لایحه بودجه با فرض ادامه شرایط تحریم به مجلس ارائه می‌شود. قیمت نفت در بودجه ۹۴ بشکه‌ای ۷۰ دلار خواهد بود.

یک روز پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای‌، وزیر اقتصاد ایران اعلام کرد که بودجه ۹۴ با نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار و دلار ۲۶۵۰ تومانی بسته می‌شود. علی طیب‌نیا به خبرگزاری مهر گفته است: «دولت خود را آماده کرده بود که اگر نتایج مذاکرات مثبت هم نبود، مسائل اقتصادی کشور به نحو مناسب و موثر حل و فصل شود.»

طیب‌نیا افزوده که دولت می‌خواهد قیمت نفت را کاملا محتاطانه پیش‌بینی کند تا بودجه در صورت نوسان‌های نفتی دچار مشکل نشود.

هم‌زمان مدیرکل بانک مرکزی ایران به خبرگزاری تسنیم گفت که پیشنهاد بستن بودجه ۹۴ با دلار ۲۸۵۰ تومانی را داده است. ولی‌الله سیف افزوده که سیاست یکسان سازی بهای ارز قطعی است اما فعلا اجرا نخواهد شد.

بودجه سال ۱۳۹۴ ایران روز ۱۵ آذر به مجلس ارائه می‌شود. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی‌ پیش‌تر اعلام کرده بود که این بودجه بر اساس سناریوهای مختلف و در سه سطح مرتبط با بهای نفت و ارز و شرایط تحریم‌ها تنظیم شده است.

به گفته وزیر اقتصاد ایران، در جلسه هیات دولت در روز سه‌شنبه ۴ آذر، میزان درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۹۴ نهایی می‌شود. طیب‌نیا از تامین ۹۸ درصد درآمد مالیاتی سال ۹۳ و تخصیص ۲۱ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی سال ۹۳ نیز خبر داد. این در حالی است که در گزارش شش ماهه نخست بانک مرکزی آمده بود که تنها ۱۱ هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان از بودجه عمرانی مصوب سال ۹۳ محقق شده و ۱۱ درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده هم‌چنان تامین نشده‌اند.

به موازات این سخنان‌، سخنگوی دولت ایران از تداوم پرداخت یارانه‌ نقدی و ثابت ماندن میزان ‌آن خبر داد. خبرگزاری فارس به نقل از محمدباقر نوبخت نوشت: «یارانه نقدی در سال آینده، بدون تغییر و به میزان ماهیانه ۴۵۵۰۰ تومان برای هر نفر در پرداخت می‌شود.»

وبسایت اصولگرای رجانیوز در نقدی پیرامون تمدید مذاکرات اتمی نوشته است که پس از تعطیلی دو ساله صنعت کشور، تحریمی برداشته نمی‌شود، بلکه ایران با از دست دادن بسیاری از برگ‌های برنده راهبردی خود، ماهیانه ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های نفت خود را دریافت می‌کند که حتی به اندازه مبلغ یارانه پرداختی به مردم نیز نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.