ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت ارتباطات شبکه‌های اجتماعی را «بومی» می‌کند

وزیر ارتباطات در پی «بومی‌ کردن» شبکه‌های اجتماعی است. او از بسیجیان خواسته در این شبکه‌ها حضور داشته باشند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از «بومی‌ کردن» شبکه‌های اجتماعی در ایران خبر داد و گفت سرور اين شبکه‌ها در داخل کشور است.

وزیر ارتباطات از بسیجیان خواست تا در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و فضای آن‌ها را تحت تأثير قرار دهند

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایسنا)، محمود واعظی روز سه‌شنبه ۴ آذرماه در مراسم گردهمايی بسيجيان وزارت ارتباطات، ضمن بیان این خبر گفت: «نبايد شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای باشد که کشور‌های خارجی از اطلاعات کاربران آن استفاده کنند. بلکه لازم است شبکه‌های اجتماعی داخلی را نهادينه کنيم.»

به‌گفته او،در هفت يا هشت ماه گذشته چندين شبکه اجتماعی در بازار ارائه شده و از آن‌ها استقبال هم شده است.

محمود واعظی شبکه‌های اجتماعی را «مانند فضای واقعی موجود در کشور» دانست و گفت: «اگر افراد متدين در آن حضور نداشته باشند می‌تواند در اين فضاها فساد به وجود بيايد. هرجايی که افراد متدين در آن حضور داشته باشند فضا در آن عوض می‌شود.»

وزیر ارتباطات به همین دلیل از بسیجیان خواست تا در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند تا به‌گفته او «فضای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را تحت تأثير قرار دهند.»

واعظی آبان‌ماه سال جاری گفته بود دولت تصمیم ندارد که شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کند.

او گفته بود: «به ‌دلیل استقبال مردم از این شبکه‌ها، فعالیت این شبکه‌ها آزاد است؛ فقط از مردم می‌خواهیم که در استفاده از این شبکه‌ها اخلاق را رعایت کنند.»

در نشست شورای عالی فضای مجازی که شامگاه شنبه ۱۰ آبان برگزار شد نیز فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مطرح نشد.

این در حالی است که مقام‌های قضایی ایران چندین‌بار خواهان تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی که ماه‌ها به تأخیر افتاده بود، شده بودند تا در آن فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی موبایلی مانند واتس‌آپ و وایبر به رأی گذاشته شود.

مقام‌های ایران چند سال است که پروژه «اینترنت ملی» را در برنامه خود قرار داده‌اند. اکنون به‌نظر می‌رسد این روند در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز پی گرفته خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.