ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نيروی انتظامی: چون دانش‌آموز قاتل به سن قانونی نرسيده، پدرش را بازداشت کرديم

نيروی انتظامی نتوانسته دانش‌آموزی که محسن خشخاشی، معلم فیزیک‌اش را در بروجرد به قتل رسانده، بازداشت کند و به همين دليل پدر دانش‌آموز را بازداشت کرده است.

محمد قنبری، فرمانده نيروی انتظامی استان لرستان در مورد آخرين وضعيت پرونده قتل يک معلم در شهرستان بروجرد توسط یکی از دانش‌آموزان وی گفت: «از آن‌جا که اين دانش‌آموز تنها ۱۵سال دارد و به سن قانونی نرسيده، پدر او به‌عنوان قيم و ولی به دادسرا احضار و بازداشت شده است.»

قنبری در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: «اين دانش‌آموز متواری شده و پدر وی نيز در حال حاضر دستگير شده است، اما اقدامات گسترده‌ای برای دستگيری اين دانش‌آموز توسط پليس صورت گرفته که به زودی دستگير خواهد شد.»

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که دو نفر ديگر از اعضای خانواده اين دانش‌آموز ۱۵ ساله نيز بازداشت شده‌اند.

روز شنبه اول آذرماه سال جاری، «محمد‌. ک»، دانش‌آموز دبيرستان حافظيه شهرستان بروجرد پس از مشاهده کارنامه‌ امتحاناتش و در واکنش به نمره پايين درس فيزيک، محسن خشخاشی، معلم‌ خود را در کلاس با ضربات چاقو مورد حمله قرار داد و سپس فرار کرد. خشخاشی نیز به د‌ليل شد‌ت جراحات وارد شده به گرد‌ن و قفسه سينه‌اش و قطع شاهرگ اصلی د‌چار خونريزی شد‌يد‌ شد‌ و درگذشت.

بر پايه قوانين قضائی ايران، اگر فردی پيش از سن ۱۸ سالگی مرتکب قتل شود، می‌تواند مشمول ماده ۹۱ قانون جديد مجازات اسلامی شود.

بر اساس اين ماده از قانون، بلوغ فکری و ادراکی متهمانی که قبل از ۱۸ سالگی مرتکب قتل شده‌اند بايد توسط پزشکی قانونی بررسی شود و اگر بلوغ آن‌ها به تائيد رسيد آنگاه برای آن‌ها مجازات قصاص تعيين می‌شود و اگر هم در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته باشد، در اين صورت به پرداخت ديه و حبس محکوم می‌شوند.

محسن خشخاشی، معلمی که توسط دانش‌آموز ۱۵ ساله کشته شد.

«کلاس‌های شلوغ، زمينه‌ساز خشونت در مدارس»

محمدرضا نيک‌نژاد از فعالان صنفی معلمان و از همکاران پيشين معلم به قتل رسيده، «شلوغی کلاس‌های درس» را «زمينه‌ساز خشونت از سوی دانش‌آموز و معلم» ارزيابی کرده و افزوده است: «وقتی که دانش‌آموزان گرفتار شرايط نامناسب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بی‌علاقه به درس و با هيجان مجبورند ساعت‌ها پشت ميز کلاس بنشينند و معلم نيز مجبور است مطابق برنامه‌های درسی خسته‌کننده وزارت آموزش و پرورش تدريس کند، چنين فجايعی از دل آن بيرون می‌آيد.»

وی با انتقاد از بخشنامه اخير وزارت آموزش و پرورش در مورد افزايش ۴۵ دقيقه‌ای ساعات درسی مدارس گفت: «فقط يک معلم يا يک دانش‌آموز می‌تواند بفهمد افزايش ۴۵ دقيقه‌ای ساعات درسی روزانه چه فشاری را ايجاد می‌کند.»

اين فعال صنفی معلمان در عين حال از طرح‌های اين وزارتخانه برای شلو‌غ‌تر کردن کلاس‌های درس به قصد کاهش هزينه‌های آموزشی انتقاد کرد.

نيک‌نژاد با اشاره به کاهش تعداد دانش‌آموزان در يک دهه گذشته از ۱۸ ميليون به ۱۲ ميليون نفر گفت: «اين موضوع به بالا رفتن کيفيت آموزشی منجر نشده است چرا که وزارت آموزش و پرورش از يک سو به موازات کاهش جمعيت دانش‌آموزان، مدارس با موقعيت خوب از لحاظ تجاری را به فروش می‌رساند و از سوی ديگر بودجه اين نهاد متناسب با افزايش هزينه‌ها بالا نرفته است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    مملکت را به لات بازی و چماقداری  وچاقوکشی در همه سطوح سو داده اند....