ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۸ نفر در درگیری‌‌های تازه هنگ‌کنگ دستگیر شدند

درهجوم پلیس به محله مونگ‌کوک، زد و خوردی دوجانبه درگرفت. معترضان به سوی پلیس بطری و تخم‌مرغ گندیده پرتاب کردند و پلیس هم با اسپری فلفل و باتوم به آنها پاسخ داد.

تظاهرات خیابانی دانشجویان در هنگ‌کنگ بار دیگر به خشونت کشیده شد. با هجوم پلیس به محله مونگ‌کوک در شامگاه جمعه ۲۸ نوامبر، زد و خوردی دوجانبه درگرفت و ۲۸ نفر دستگیر شدند.

برخی از تحصن‌کنندگان به سوی ماموران پلیس بطری آب و تخم‌مرغ پرتاب کردند. نیروی انتظامی هنگ‌کنگ هم پاسخ آنها را با اسپری فلفل و باتوم داد. خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس می‌نویسد که دستکم‌ ۲۸ نفر در جریان این خشونت‌ها دستگیر شده‌اند.

درگیری جمعه شب در حالی روی داده که جنبش اعتراضی موسوم به "جنبش چتر" عملا فروکش کرده اما هنوز گروهی از دانشجویان در خیابان‌ها حضور دارند.

روز سه‌شنبه ۲۵ نوامبر نیز پلیس هنگ‌کنگ در پی برچیدن موانعی که مخالفان در مسیرهای منتهی به منطقه مونگ‌کوک ایجاد کرده بودند، با معترضان درگیر شد و بیش از ۱۴۰ نفر، از جمله دو تن از رهبران مخالفان را بازداشت کرد.

هدف معترضان، برگزاری انتخابات آزاد در هنگ‌کنگ برای برگزیدن رئیس اداری این منطقه در سال ۲۰۱۷ است. آنها می‌خواهند کاندیدای این انتخابات را به میل خود برگزینند و نظارت چین بر صلاحیت نامزدها لغو شود.

چین که هنگ‌کنگ را تحت حاکمیت خود دارد می‌گوید از سه سال آینده مردم این کشور قادر خواهند بود خودشان دولتشان را انتخاب کنند، به شرط آن‌که نامزدها از صافی نظارت حزب کمونیست چین عبور کرده باشند.

در اوج تظاهرات، ۱۰۰ هزار نفر در فراخوان به دمکراسی بیشتر در هنگ‌کنگ به خیابان‌ها آمده بودند.

هنگ‌کنگ از سال ۱۹۹۷ از حمایت بریتانیا خارج شده و اداره امور آن طبق فرمول «یک کشور، دو نظام» انجام می‌شود. این فرمول امکان خودگردانی و دموکراسی محدود را به دولت محلی می‌دهد اما تصمیمات کلان را بر عهده چین می‌گذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.