ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکوميت حبس سراج‌الدين ميردامادی کاهش يافت

شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران سه سال از محکوميت سراج‌الدين ميردامادی، روزنامه‌نگار را کاهش داد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران، سه سال از محکوميت سراج‌الدين ميردامادی روزنامه‌نگار را کاهش داد.

سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب از شش ماه پیش تاکنون در بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد

حکم شش سال حبس سراج‌الدين ميردامادی به سه سال کاهش يافت.

گيتی پورفاضل، وکيل ميردامادی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت که شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران با رسيدگی به پرونده سراج‌الدين ميردامادی، سه سال از شش سال مجازات حبس او را کاهش داد.

به گفته پورفاضل، «اين حکم هفتم آبان صادر شده ولی در مراجعات مختلف من به شعبه به من ابلاغ نشد تا اينکه امروز (شنبه هشتم آذر) اين کار انجام شد.»

ميردامادی که در پاريس اقامت داشت، در پی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم، به ايران بازگشت و به‌هنگام ورود به «فرودگاه امام»، گذرنامه‌ وی توقیف شد. پس از آن نیز بارها این روزنامه نگار را برای بازجويی فراخواندند تا اینکه سرانجام او را در ارديبهشت سال جاری دستگير کردند.

سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب به مدت شش ماه در بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد. سپس او را به اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل کردند. این اندرزگاه محل نگهداری زندانیان مالی است.

اتهامات میردامادی

ميردامادی با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام‌های «فعاليت تبليغی عليه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور» به ترتيب به يک و پنج سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

پس از اعتراض به اين رای، پرونده او به شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران ارجاع شد. اين مرجع قضائی سه سال از مجازات ميردامادی در پیوند با اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور» را کاهش داد.

سراج‌الدين ميردامادی، پسر دايی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.

پيشتر محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران از صدور شش سال حبس برای ميردامادی اظهار تأسف کرده و اين حکم را «ناعادلانه» خوانده بود.

محمد خاتمی در ديدار با خانواده سراج‌الدين ميردامادی درباره دليل اصلی زندانی شدن و حکم اين روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب گفته بود: «بنده معتقدم در سطوح بالای نظام درباره اين برخوردها نگاه ديگری وجود دارد، اما متأسفانه جريانی بنا دارد بگويد هيچ چيزی تغيير نکرده بلکه اوضاع بدتر شده است؛ مثل وضعيت زندانيان سياسی و حصر آقايان موسوی و کروبی که حادتر شده و وضعيت بنده و ديگران.»

به گفته رئيس‌جمهور پيشين ايران «اينکه مردم را مرعوب کنند و چند صباحی مصدر حکومتی را حفظ کنند، نتيجه‌ای معکوس در پی خواهد داشت».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.