ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک پزشک به‌عنوان «عامل اسيدپاشی تهران» بازداشت شد

پليس می‌گويد يک پزشک و يک دانشجو را به‌عنوان «عاملان» اسيدپاشی به مدير بيمارستان ضیائيان تهران بازداشت کرده است.

حسين ساجدی‌نيا، رئيس پليس تهران از بازداشت دو نفر به اتهام اسيدپاشی به دکتر سيامند انوری، مدير بيمارستان ضيائيان تهران خبر داد.

سيامند انوری، مدير بيمارستان ضيائيان تهران

ساجدی‌نيا شامگاه يکشنبه ۹ آذر به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت عامل اصلی اين اسيدپاشی، «پزشک» بوده و فرد همراه او نيز دانشجو بوده است.

به‌گفته اين مقام پليس دو متهم دستگيرشده در جريان تحقيقات اوليه، انگيزه خود از انجام اين کار را «موضوعات و مسايل صنفی» اعلام کردند.

نام افراد بازداشت‌شده اعلام نشده است.

سيامند انوری، مدير بيمارستان ضيائيان در تهران پس از کار روزانه به خانه‌اش برمی‌گشت که شامگاه شنبه هشتم آذر دو موتورسوار مقابل در منزل مسکونی‌اش به او حمله کردند و به صورتش اسيد پاشيدند. او اکنون در بيمارستان فارابی تحت درمان قرار دارد.

بيمارستان ضيائيان يک بيمارستان دانشگاهی – درمانی در تهران است که ۱۵۵ تخت ثابت دارد و انواع بيماری‌های عمومی و اطفال را درمان می‌کند.

ضیائيان پس از اين‌که در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفت، در مصاحبه‌ای عاملان اسيدپاشی را «يک عده ميکروب» توصيف کرده است که «می‌خواهند امنيت، آرامش و آسايش مردم را به هم بزنند».

به‌گفته انوری «آن‌ها هر جا که احساس می‌کنند مردم قدری خوشحال هستند يک‌جوری شرايط را به هم می‌زنند، اما بايد بدانند مردم ما با اين چيزها از پا درنيامده‌اند و از پای هم در نخواهند آمد و هميشه سرپا هستند».

مهرماه امسال نيز وقوع چند مورد اسيدپاشی به زنان در اصفهان باعث بروز نگرانی‌هايی در بين مردم شد. اين نگرانی‌ها باعث شد که شماری از اهالی اصفهان مقابل دادگستری اين شهر دست به تجمع بزنند و شعارهايی عليه تندورهای مذهبی سر دهند.

معترضان بر اين باور بودند که اسيدپاشی‌ها در اصفهان با هدف «امر به معروف و نهی از منکر» انجام شده است. این موضوعی است که البته مقامات حکومت ايران علاقه‌ای به تأييد آن ندارند و مرتبط دانستن اسيدپاشی‌ها با امر به معروف و نهی از منکر را کار «رسانه‌های بيگانه» می‌دانند.

پليس و مقامات قضائی می‌گويند عامل اسيدپاشی‌ها در اصفهان هنوز بازداشت نشده است.

در همين حال هفته گذشته اعلام شد که نمايندگان مجلس ايران قصد دارند طرحی را به تصويب برسانند تا اسيدپاشی در شمار جرایمی قرار گيرد که از آن‌ها به‌عنوان «محاربه» نام برده می‌شود. بر پايه قوانين ايران، مجازات «محاربه با خدا و رسول خدا» اعدام است.

محمدعلی اسفنانی، عضو کميسيون قضائی و حقوقی مجلس در اين‌ زمینه گفته است: «در اين طرح، جرم اسيدپاشی محاربه محسوب شده و صرف نظر از ديه و قصاص، بايد مطابق با مجازات تعيين‌شده برای محاربه، برای آن‌ها حکم صادر شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.