ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک بخش خبری صدا و سيما به «ايجاد بحران امنيتی» متهم شد

شورای نظارت بر صدا و سيما، يکی از بخش‌های خبری تلويزيون اين کشور را متهم کرده که با پخش گزارش درگيری‌های اردبيل، به برخی شبکه‌های خارجی که می‌گويند ايران ناامن شده کمک کرده است.

شورای نظارت بر صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم تلويزيون اين کشور را به «زمينه‌سازی شکل‌گيری بحران امنيتی و اجتماعی» در اردبيل متهم کرد.

روزنامه ايران، امروز سه‌شنبه ۱۱ آذر گزارش داد که شورای نظارت بر صدا  و سيما به اين بخش خبری به دليل پخش خبر درگيری دسته‌جمعی در بيمارستان اردبيل تذکر داده است.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران نهادی برای نظارت بر صدا و سيما است که بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکيل شده است. اين شورا از شش عضو (دو نفر به انتخاب رئيس‌جمهور، دو نفر به انتخاب رئيس قوه قضائيه و دو نفر به انتخاب مجلس) تشکيل می‌شود.

اعضای کنونی اين شورا ابراهيم رئيسی و محمدجواد لاريجانی از طرف قوه قضائيه، عبدالرضا رحمانی فضلی و حسام آليدن آشنا از طرف قوه مجريه و رمضان شجاعی و بيژن نوباوه به انتخاب قوه مقننه هستند و رياست آن بر عهده ابراهيم رئيسی است.

شورای نظارت بر صدا و سيما گفته است که پخش خبر درگيری دسته‌جمعی باعث اعتراض نمايندگان استان اردبيل شده است و آن‌ها خواهان «پاسخگويی رسانه ملی نسبت به پخش اين گزارش شده‌اند».

هفته پايانی آبان‌ماه امسال فيلم درگيری دسته‌جمعی که رسانه‌ها از آن به‌عنوان «درگيری طايفه‌ای» در اردبيل نام برده‌اند، از شبکه خبری ۲۰:۳۰ پخش شد. در اين درگيری شماری از دو طرف زخمی شدند. پليس می‌گويد طرفين درگيری را بازداشت کرده است.

صحنه‌هایی که تلویزیون دولتی ایران در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم از درگیری‌های اردبیل پخش کرد.

به‌گفته شورای نظارت بر صدا و سيما، پوشش خبری گسترده اين رويداد از سوی «شبکه ملی و استانی» می‌تواند باعث شود که «شبکه‌هايی چون بی‌بی‌سی و ساير شبکه‌های ماهواره‌ای، خط رسانه‌ای ناامنی و نبود امنيت اجتماعی شهروندان را که از موضوع اسيدپاشی به صورت پررنگ شروع شده، ادامه دهند».

اشاره اين بخش از گفته‌های شورا به ماجرای اسيدپاشی‌ها به زنان در اصفهان است که ناظران می‌گويند با هدف «امر به معروف و نهی از منکر» عليه زنانی که «بدپوشش و بدحجاب» خوانده می‌شوند، انجام شده است. با اين حال مسئولان حکومت ايران ارتباط اسيدپاشی با نهی از منکر را رد می‌کنند.

پليس می‌گويد هنوز نتوانسته عامل اسيدپاشی‌های اصفهان را بازداشت کند.

شورای نظارت بر صدا و سيما همچنين گفته که پخش خبر درگيری‌هایی نظير درگيری دسته‌جمعی در اردبيل «می‌تواند هويت‌های اصيل و بومی کشور را دچار آسيب و خدشه کند».

به‌گفته اين شورا، بخش خبری ۲۰:۳۰ با پخش اين گزارش «چهره‌ای خشن از مردم اردبيل» نمايش داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    تاکی میتوانید وضعیت فاجعه اور فعلی را کتمان کنید؟!

  • ایوب قادری

    سلام ینی این دوستان و سیاستمدارن معتقدند تلویزیون ما نباید حقیقت را نشان دهد !!! که خدای نکرده آب به آسیاب دشمن نریزد؟!