ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همسر و پسر ابوبکر بغدادی دستگیر شدند

ارتش لبنان بر پایه اطلاعات منابع امنیتی اعلام کرد که یکی از همسران ابوبکر بغدادی، رهبر «دولت اسلامی» (داعش) به‌همراه پسر وی دستگیر شده‌اند.

نیروهای امنیتی لبنان یکی از زنان ابوبکر بغدادی، رهبر «دولت اسلامی» (داعش) و پسر وی دستگیر کردند. آن‌ها ظاهراً به‌هنگام سفر از سوریه در روزهای اخیر دستگیر شده‌اند.

«دولت اسلامی» ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۴ ابوبکر بغدادی را به‌عنوان «خلیفه» معرفی کرد.

زمان و محل دقیق بازداشت آن‌ها در مرز لبنان و سوریه هنوز روشن نیست و نیروهای نظامی لبنان در این‌ زمینه سکوت کرده‌اند.

روزنامه السفیر لبنان نوشته دستگیری این دو نتیجه همکاری تنگاتنگ سازمان‌های اطلاعاتی غرب و بخش اطلاعاتی ارتش لبنان بوده است.

گذرنامه تقلبی به‌هنگام بازداشت

این روزنامه اطلاعاتی منتشر کرده که بر اساس آن همسر ابوبکر بغدادی و پسرش زمانی دستگیر شدند که تلاش داشتند به پاسگاه بازرسی مرزی سوریه و لبنان برسند.

در هنگام بازداشت آن‌ها گذرنامه‌های جعلی در دست داشتند.

به‌گزارش السفیر، همسر و فرزند بغدادی بلافاصله پس از دستگیری به وزارت دفاع منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. این بازجویی‌ها توسط نیروهای ویژه ارتش ادامه دارد.

ارتش لبنان خبر بازداشت همسر و پسر بغدادی را به قصد با تأخیر اعلام کرد تا زمان کافی در اختیار داشته باشند. نیروهای ارتش انتظار دارند که در این بازجویی‌ها اطلاعاتی مهم از رهبر «دولت اسلامی» به‌دست بیاورند.

«دولت اسلامی» در روز یکشنبه ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۴ بغدادی را به‌عنوان «خلیفه» معرفی کرد. بغدادی، در یک پیام صوتی ۱۹ دقیقه‌ای خود را «خلیفه» خواند و از مسلمانان جهان خواست تا به مناطق تسخیر شده توسط داعش مهاجرت کنند و در تشکیل یک «دولت اسلامی» او را یاری کنند.

بغدادی در این پیام، صلح، آزادی، دموکراسی و سکولاریسم را «شعارهای گمراه‌کننده» بی‌دینان خواند و در اشاره به «آن‌چه بر مسلمانان مظلوم رفته است»، اعلام کرد که «حتی اگر مدتی هم طول بکشد، ما انتقام خود را خواهیم گرفت».

ابوبکر بغدادی سال ۱۹۷۱ در سامرا متولد شده و نام اصلی‌ وی «ابراهیم عواد ابراهیم علی بدری سامرایی» عنوان شده است. به‌نوشته واشنگتن پست او از خانواده‌ای باسواد و در عین حال مذهبی برخاسته و فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم اسلامی دانشگاه اسلامی بغداد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.