ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قیمت نان در برخی شهرهای ایران دو برابر شد

هم‌زمان با افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان، نرخ آرد افزایش پیدا کرد و سهمیه آرد نانوایان هم ۲۰ درصد کاهش یافت . قیمت نان در برخی شهرها دو برابر شده است.

هم‌زمان با افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان، نرخ آرد افزایش پیدا کرده و سهمیه آرد نانوایان هم ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. به این جهت قیمت نان در برخی شهرها دو برابر شده است.

قیمت نان در برخی شهرهای ایران دو برابر شد

محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی حسن روحانی و سخنگوی دولت اعلام کرده بود که از دوشنبه ۱۰ آذر ماه به نانوایی‌ها اجازه داده شده تا ۳۰ درصد قیمت نان را گران‌ کنند. سپس از قیمت‌هایی که سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران اعلام کرده بود معلوم شد عملاً قیمت نان ۴۰ درصد افزایش یافته است. اکنون برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که در برخی شهرهای ایران، به ویژه در شیراز قیمت نان ۱۰۰ تا حتی ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اخبار رسیده از برخی نقاط ایران حکایت از آن دارد که نرخ نان در طی کمتر از یک روز در شهرهای مختلف بسیار متفاوت و در مجموع در نوسان است. قیمت سنگک و بربری در برخی شهرها از جمله در شیراز دو برابر شده است.

محمد باقر نوبخت شامگاه یکشنبه ۹ آذر در پایان جلسه کابینه دولت گفته بود: «برخی نانواها به دلیل افزایش دستمزد کارگر‌‌‌‌‌‌‌، سوخت و هزینه‌های جانبی دیگر، نانی بی‌کیفیت و با وزن کمتر از میزان مقرر به مشتری می‌فروشند.»

دولت با افزایش نرخ نان در نظر دارد مانع از زیان نانوایان و افت کیفیت نان شود. هم‌زمان با افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان، نرخ آرد افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن سهمیه آرد نانوایان هم ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. به این جهت قیمت نان در طی فقط یک روز با نوسانات بسیار مواجه شده و در برخی شهرهای ایران حتی تا دو برابر هم افزایش پیدا کرده است.

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که دولت در برخی شهرها مانند شیراز از تخصیص سهیمه آرد به نانوایی‌هایی که سنگک و بربری پخت می‌کنند خودداری کرده و این سهمیه را در اختیار نانوایی‌هایی قرار داده است که لواش می‌پزند. بسیاری از مردم کم‌درآمد یا خانواده‌های متوسط نان لواش را به سنگک و بربری که گران‌قیمت‌تر است ترجیح می‌دهند.

طبق مصوبه جدید دولت از روز دوشنبه قیمت نان سنگک از ۶۰۰ تومان به ۷۸۰ تومان، نان بربری از ۵۰۰ تومان به ۶۵۰ تومان، نان لواش از ۱۶۰ تومان به ۲۰۸ تومان و نان تافتون از ۳۰۰ به ۳۹۰ تومان افزایش یافته است، اما اکنون هر قرص نان سنگک در برخی شهرهای ایران ۱۵۰۰ تومان و هر قرص بربری ۱۳۰۰ تومان هم عرضه می‌شود.

دولت تصمیم‌گیری درباره قیمت نان را به تولیدکنندگان هر استان واگذار کرده، اما برای قیمت نان سقف ۳۰ درصدی تعیین کرده است. اکنون، یک روز پس از افزایش قیمت نان معلوم شده که تولیدکنندگان استان‌ها قیمت‌ها را بسته به سهمیه آرد، فراتر از سقفی که دولت برای آن‌ها در نظر گرفته تعیین کرده‌اند.

به گفته کاوه زرگران‌، عضو هیأت مدیره اتحادیه نان قرار بود اول آذر ماه قیمت نان افزایش پیدا کند، اما دولت این تصمیم را به مدت ۱۰ روز به تعویق انداخت و آن را پس از پایان مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.