ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس فرانسه فلسطین را به رسمیت شناخت

قطعنامه‌‌ مجلس ملی فرانسه مبنی بر شناسایی کشور فلسطین برای دولت فرانسوا اولاند الزام‌آور نیست. هدف این است: شتاب دادن به مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل.

نمایندگان مجلس ملی فرانسه با صدور قطعنامه‌ای از دولت فرانسه دعوت کردند فلسطین را به رسمیت بشناسد.

مجلس ملی فرانسه فلسطین را به رسمیت شناخت

امروز، سه‌شنبه ۲ دسامبر قطعنامه‌ شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در مجلس ملی فرانسه به رأی گذاشته شد. ۳۵۹ نماینده به شناسایی کشور فلسطین رأی مثبت و ۱۵۱ نماینده به این قطعنامه رأی منفی دادند.

قطعنامه‌‌ مجلس ملی فرانسه اما برای دولت فرانسوا اولاند الزام‌آور نیست و تنها یک اقدام نمادین است. با این اقدام نمادین مجلس ملی فرانسه در نظر دارد روند مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین را شتاب بدهد.

در این قطعنامه که توسط نمایندگان سوسیالیست تهیه شده بود و اکنون به تصویب رسیده است، از دولت فرانسه خواسته شده فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد. نمایندگان جناح راست با این قطعنامه مخالف بودند. آن‌ها در مخالفت با این قطعنامه استدلال آوردند که قانون اساسی فرانسه به هیچیک از دو مجلس (ملی و سنا) حق تغییر دادن سیاست خارجی کشور را نمی‌دهد.

دولت فرانسه واهمه دارد که هم‌زیستی مسلمانان مقیم فرانسه و یهودیان این کشور در پرتو ناآرامی‌ها و تنش‌ها بین فلسطین و اسرائیل مخدوش شود.

تظاهرات گروهی از فلسطینی‌ها در پاریس

پیش از این لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه خواهان از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل در یک دوره دو ساله شده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، فابیوس ۲۹ سپتامبر سال جاری در سخنانی در مجلس ملی فرانسه گفته بود: «ما و شرکایمان در سازمان ملل متحد همکاری می‌کنیم تا شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را برای از سرگیری و به نتیجه رسیدن مذاکرات در یک دوره دو ساله تصویب کند. دولت فرانسه از این زمان تعیین‌شده حمایت می‌کند.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفته بود: «به موازات مذاکرات در سازمان ملل متحد، فرانسه قصد دارد شرایطی را برای تلاش ائتلاف بین‌المللی برای برقراری صلح ایجاد کند. »

لورن فابیوس دولت اسرائیل را تهدید کرده بود که چنانچه مذاکرات صلح در طی دو سال به ثمر نرسد، دولت فرانسه «بدون هیچگونه تأخیری» کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

پیش از این چند کشور اروپایی دیگر نیز از دولت مستقل فلسطینی دفاع کرده‌ بودند. ۱۳ اکتبر سال جاری نمایندگان بریتانیایی به لزوم به‌ رسمیت‌شناختن کشور فلسطین از سوی دولت بریتانیا رأی دادند. روز ۱۸ نوامبر نیز نمایندگان مجلس اسپانیا به چنین طرحی رأی مثبت دادند. دولت سوئد هم ۳۰ اکتبر «به صورت رسمی» فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پیش از این رأی‌گیری به فرانسه هشدار داده بود که در حال ارتکاب «خطایی بزرگ» است. نتانیاهو گفته بود: «آیا فرانسوی‌ها در دوران سربریدن‌ها در خاورمیانه کار بهتری برای انجام دادن ندارند؟»

پس از آخرین دور حملات اسرائیل به غزه در سال جاری که ۵۰ روز به طول انجامید، انتقادها علیه اسرائیل افزایش یافته‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 77

    […] عرب طرح تشکیل کشور فلسطین را به شورای امنیت می‌برد مجلس فرانسه فلسطین را به رسمیت شناخت چین قطع عضو بدن محکومان به اعدام را متوقف می‌‌کند […]