ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون: ایران مواضع داعش را بمباران کرده است

سخنگوی وزارت دفاع آمريکا می‌گوید ایران مواضع داعش در عراق را بمباران کرده است. ايران صرفا همکاری با ائتلاف ضدداعش را رد کرده اما در مورد بمباران مواضع داعش سکوت کرده است.

در حالی که مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران، همکاری جنگنده‌های اين کشور با آمريکا را برای بمباران مواضع داعش تکذيب کرده، پنتاگون از پیوستن ايران به جمع کشورهای بمباران‌کننده مواضع داعش در عراق خبر داده است.

پنتاگون می‌گوید جنگنده‌های اف - ۴ ایران بيشتر در محدوده‌های مرزی ايران و عراق عملیات انجام داده‌اند.

روزنامه ايران در شماره روز چهارشنبه ۱۲ آذر گزارش داد که جزايری هرگونه همکاری ايران با ائتلاف ضدتروريستی داعش به رهبری آمريکا را تکذيب کرده و  گفته است: «جمهوری اسلامی ايران، آمريکا را مسبب ناآرامی‌ها و مشکلات عراق و نيز اقدامات تروريستی گروهک داعش می‌داند.»

وی افزود: «ايران بر اين باور است که چنانچه طراحی و حمايت‌های آمريکا و ارتجاع منطقه نبود، امروز جهان شاهد تخريب زيرساخت‌ شهرها و روستاها و نيز کشتار فجيع مردم در سوريه و عراق توسط تروريست‌ها نبود.»

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت که ايران به جمع کشورهای بمباران‌کننده مواضع داعش در عراق پيوسته است.

اين مقام پنتاگون گفت در این حملات ایران از جنگنده‌های اف - ۴ استفاده کرده است. به‌گمان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا حملات هوايی ايران قطع نخواهد شد و تا زمانی که دولت تحت حمايت ايران در عراق با تهديد داعش مواجه باشد، اين حملات هوايی ادامه خواهد يافت.

به‌گفته اين مقام آمريکايی، حملات هوايی ايران مادامی که تهديدی متوجه نيروهای آمريکايی حاضر در عراق نکند، از نظر واشنگتن تهديدی محسوب نمی‌شود.

وی افزود: «ما از اين موضوع اطلاع داريم و می‌دانيم که حملات هوايی ايران بيشتر در محدوده‌های مرزی ايران و عراق انجام می‌شود.»

حملات هوایی ایران به مواضع داعش بدون هماهنگی با ائتلاف جهانی ضدداعش، شامل آمریکا و هم‌پیمانانش صورت گرفته است.

با اين حال ظاهراً ستاد کل نيروهای مسلح ايران صرفاً همکاری اين کشور را با ائتلاف ضدداعش تکذيب کرده، اما در مورد حملات هوايی جنگنده‌های ايرانی به مواضع داعش سکوت کرده است.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پيشتر با پيوستن ايران به ائتلاف ضد داعش مخالفت کرده بود. به‌گفته وی «هدف آمريکا [در عراق و سوريه]… همان کاری است که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک اين کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند».

هم‌اکنون کشورهای آمريکا، کانادا، بريتانيا و فرانسه مواضع داعش را در عراق بمباران می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمهوریخواه

    یک/چهارم خاک عراق و سوریه در دست نیروهای خلافت اسلامی است، مداخله آشکار جمهوری اسلامی در این دعوای عربی، نشانه ژرف اندیشی‌ یا دفاع از تمامیت ارضی ایران یا صلح در عراق و سوریه نیست بلکه با ساده لوحی، زمینه آتش اختلافات حیدری و نعمتی (شیعه و سنی) در ایران و مطالبات قومی کردها (تجزیه طلبی) در منطقه و خصوصا ایران را شعله ور میکند.حاکمین داعش صفت ایران، دلخوش به سرانجام خوب مذاکرت هسته ایی با آمریکا و پابرجا بودن حکومت ولایت فقیه هستند ولی در هیزمی که سعودی ها، عرب‌های خلیج فارس و اسرائیل برای آنها روشن کرده اند ، منافع ملی‌ ایران را برای تمدید چند سال اضافی دیگر از حکومت ارتجاعی‌شان خواهند سوزاند!