ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار شدید در محل اقامت سفیر ایران در یمن

صنعا، پایتخت یمن با یک انفجار شدید به لرزه در آمد. در یک حمله انتحاری محل اقامت حسین نیکنام، سفیر ایران در یمن منفجر شد. دست‌کم یک نفر در این انفجار کشته شد.

در یک حمله انتحاری، محل اقامت حسین نیکنام، سفیر ایران در صنعا، پایتخت یمن منفجر و دست‌کم یک نفر کشته شد. دیپلمات ایرانی از این انفجار جان سالم به‌در برد. شاخه گروه القاعده در یمن این انفجار را بر عهده گرفته است.

حسین نیکنام، سفیر ایران در یمن به‌هنگام حمله انتحاری در محل اقامت خود نبود.

به‌گزارش رویترز، در این حمله انتحاری که روز چهارشنبه ۳ دسامبر / ۱۲ آذر سال جاری رخ داد یک خودروی بمب‌گذاری‌شده به محل اقامت سفیر ایران اصابت کرد و منفجر شد.

نیروهای امنیتی یمن گفته‌اند در این حمله یک نگهبان ساختمان کشته و شش نفر زخمی شده‌اند. شبکه خبری المیادین، وابسته به جمهوری اسلامی ایران، از کشته شدن چهار نفر خبر داده است.

این در حالی است که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته انفجار در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران در صنعا رخ داده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفته است: «طبق آخرین اطلاعات همه کارکنان ایران در سفارت یمن سالم هستند. موضوع مهمی نبوده و جزئیات این حادثه در حال پیگیری است.»

رویترز اما افزوده است که محل اقامت دیپلمات‌ها و چندین ساختمان اطراف آن در منطقه «حده» به‌شدت آسیب دیده‌اند.

حسین نیکنام که روز دوشنبه ۲ دسامبر / ۱۱ آذر استوارنامه خود را تسلیم عبدالله الصایدی، وزیر امور خارجه یمن کرده بود، در زمان حمله انتحاری در خانه نبود.

سفیر پیشین ایران از یک سال قبل صنعا را ترک کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید: «در یک دوره تقریباً طولانی به دلیل شرایط روابط با یمن و مسائل اداری سفیر دیرتر اعزام شد.»

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین هم‌پیمانان خارجی شورشیان شیعه حوثی در یمن به‌شمار می‌رود. حوثی‌ها در ماه‌های اخیر، بخش‌های بزرگی از یمن، از جمله صنعا را تحت کنترل خود در آوردند.

عربستان سعودی رقیب سنی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نگران نفوذ این کشور و چنین تحولاتی در یمن است.

در ماه اکتبر که پیش‌روی‌های شورشیان حوثی شدت گرفت شبکه العربیه، نزدیک به عربستان گزارش داد که نيروهای ويژه گارد رياست جمهوری هوادار علی عبدالله صالح، رئيس جمهور پيشين یمن که از قدرت کناره‌گيری کرده، به شورشيان حوثی پيوسته‌اند.

عصر روز چهارشنبه رویترز خبر داد که شاخه گروه القاعده در یمن انفجار محل اقامت سفیر ایران در صنعا را بر عهده گرفته است.

این گروه در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته است خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران پارک شده بود و در پی انفجار آن «چندین کارمند و محافظ یمنی» کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرامرز

    القاعده باید دقت بمب گذاری هاشو بیشتر کنه