ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرانی «۳۰ تا ۴۰ درصدی» فرآورده‌های نفتی در سال ۹۴

یک عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس ایران از گران شدن قطعی حامل‌های انرژی در لايحه بودجه ۹۴ خبر داد.

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس ایران گفت «دولت قطعاً نرخ حامل‌های انرژی در لايحه بودجه ۹۴ را افزايش خواهد داد.»

به‌گزارش خبرگزاری مهر، این نماینده مجلس افزود: «بر اين اساس قيمت فرآورده‌های نفتی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزايش خواهد يافت و بنزين با نرخ ۱۰۰۰ تومان و گازوئيل با نرخ ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.»

ثروتی در همین حال گفت در سال ۹۴ يارانه‌های نقدی کاهش نخواهد يافت و دولت پرداخت يارانه ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را ادامه خواهد داد.

در روزهای اخیر با کاهش قیمت جهانی نفت، نرخ ارز نیز بالا رفت و در کنار آن قيمت نان ۳۰ تا ۵۰ درصد گران شد.

بر اساس گزارش‌ منابع خبری ایران قيمت بنزين، مواد غذايی و کالاهای اساسی نیز افزایش داشته است.

دولت ایران با کاهش دست‌کم ۴۰ دلاری بهای هر بشکه نفت در بازارهای جهانی با کسری بودجه مواجه است و به همین دلیل از احتمال افزايش قيمت حامل‌های انرژی از ابتدای سال ۹۴ سخن می‌رود تا بخشی از این کسری بودجه جبران شود.

جعفر قادری، یک عضو دیگر کميسيون برنامه و بودجه مجلس چند روز پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود: «به نظر می‌رسد، نرخ حامل‌های انرژی به اندازه تورم يا کمی بيش از آن افزايش خواهد يافت.»

يک مقام مسئول در وزارت نفت ایران نیز به خبرگزاری مهر گفت با افزايش قيمت دلار بار ديگر قاچاق بنزين و حتی گازوئيل در کشور شتاب گرفته است.

وی افزود: «هم‌اکنون متوسط قيمت بنزين در کشورهای همسايه حدود پنج تا شش هزار تومان است و اين يعنی در کشور ما قيمت اين فرآورده نفتی خيلی ارزان‌تر از قيمت‌های منطقه توزيع می‌شود که اين زمينه‌ساز قاچاق است.»

اين مقام ارشد وزارت نفت با تأکيد بر اين‌که پيشنهادهای افزايش قيمت بنزين در قالب لايحه قانون بودجه سال ۹۴ به دولت ارسال می‌شود، گفت: «اين‌که اين افزايش قيمت‌ها در قالب اجرای فاز سوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و يا خير به نظر نهایی رئيس جمهوری و هيأت دولت بستگی دارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناشق

    احمدی نژاد مهم یکجا گران کرد نرخ ریال سه برابر افت کرد. اینا گران خواهند کرد. بهرتس به تدریج لاقل باشد که جامعه شوک نشود.

  • علي

    اين نماينده كه ميگويد در كشورهاي همسايه قيمت بنزين 5 تا 6 هزار تومان است بهتر است نگاهي هم به متوسط حقوق در كشورهاي همسايه بياندازد . درضمن بهتر نيست به جاي اينكه هر ماه 1 كالاي اساسي را گران كنند به يكباره همه را با هم گران كنند . زيرا الان نان را گران ميكنند و همه چي با نان گران ميشود . بعد بنزين را گران ميكنند و دوباره همه چي گران ميشود . بعد كرايه تاكسي را گران ميكنند و دوباره همه چي گران ميشود و الي آخر .