ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرواز و فرود فضاپیمای اوریون

پروازی بدون سرنشین و آزمایشی

فضاپیمای اوریون که صبح روز جمعه ۱۴ آذر ماه (۵ دسامبر) از کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا فرستاده شد، پس از چهار ساعت و نیم پرواز آزمایشی در اقیانوس آرام فرود آمد.

روز جمعه همراه با طلوع خورشید، مهمانان ناسا که در کیپ کاناورال جمع شده بودند در ساعت ۷ صبح به وقت محلی شاهد روشن شدن موتورهای موشک یونایتد دلتا IV بودند که حامل کپسول اوریون بود.

پرواز آزمایشی اوریون دستاورد چشمگیری است که می‌تواند زمینه‌ساز به فضا فرستادن انسان به فاصله‌های طولانی‌تری از زمین شود. اوریون در این پرواز آزمایشی دوبار دور زمین چرخید و از زمین ۳۶۰۰ مایل فاصله گرفت. این سفر آزمایشی آغازگر دوره جدیدی از اکتشافات بشر خواهد بود چرا که اوریون توانست دورتر و سریع‌تر از هر کپسول ساخته شده برای فرستادن انسان به فضا، حرکت کند.

آغاز پرواز اوریون:

اوریون به مانند کپسول‌های مورد استفاده در برنامه فضایی آپولو که پیش از این انسان را به ماه برده‌اند، با سه چتر نارنجی و سفید فرود آبی خود در اقیانوس آرام را با موفقیت به پایان رساند. مفسر تلویزیون ناسا، راب ناویاس که به صورت زنده چهار ساعت و نیم پرواز اوریون را مخابره می‌کرد گفت: «این پروژه از آغاز تا پایان بی‌نقص بود.»

ناسا امید دارد که در آینده نه چندان دور، از اوریون برای حمل فضانوردان فراتر از مدار زمین و به سیاره‌های دیگر استفاده کند. پرواز آزمایشی روز جمعه بدون سرنشین بود اما ناسا در نظر دارد که از اوریون به طور ویژه برای حمل انسان به مریخ استفاده کند.

فرود اوریون:

این فضاپیما در طول سفر آزمایشی خود، دور زمین را با سرعتی برابر با ۲۰ هزار مایل در ساعت طی کرد و در لحظه فرود و وارد شدن به جو زمین دمایی نزدیک به چهارهزار درجه فارنهایت را تجربه کرد.

اوریون قرار بود یک روز قبل به فضا فرستاده شود اما، تلاش‌های ناسا به دلیل مشکلات فنی، وزیدن بادهای بیش از حد پیش‌بینی‌شده و حضور یک قایق غیر مجاز در نزدیک به محدوده امن برای اوریون، پرواز آزمایشی را یک روز به عقب انداخت.

گزارش تصویری:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.