ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیش‌بینی روحانی از کاهش نرخ تورم به زیر ۲۰ درصد

رئيس دولت اعتدال راه‌کار دولت در کنترل نرخ تورم را کنترل رشد پايه پولی و همچنين کنترل انتظارات تورمی دانست. او امروز لایحه بودجه سال آینده را به مجلس داد.

حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ايران، يکشنبه ۱۶ آذر، هنگام تقديم لايحه بودجه آینده به مجلس شورای اسلامی، پيش‌بينی کرد تورم تا پايان سال ۹۴ به ميزانی کمتر از ۲۰ درصد فروکاسته می‌شود.

روحانی گفته گاه به بانک مرکزی به عنوان قلک دولت نیست

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، روحانی در مجلس گفته در حالی که مردم در آبان گذشته نرخ تورم ۴۰ درصدی را در زندگی خود لمس می‌کردند، دستيابی به نرخ ۳۵ درصدی در پايان سال ۹۲ و ۲۵ درصدی در پايان سال ۹۳، «بلند پروازانه» محسوب ‌می‌شد.

رئيس‌جمهوری ايران با اشاره به زمانی که رياست دولت را بر عهده گرفت،‌ گزارشی از اوضاع اقتصادی این کشور در آن زمان داد. روحانی يادآوری کرد که رشد منفی اقتصادی واحد‌های توليدی را ضعيف کرده بود، هدفمندی يارانه‌ها به بن‌بست خورده بود و صادرات غير نفتی مسير نزولی داشت.

رئيس دولت موسوم به اعتدال، راه‌کار دولت در کنترل نرخ تورم را کنترل رشد پايه پولی و همچنين کنترل انتظارات تورمی دانست.

او پايه پولی را خط قرمز دولت عنوان کرد و گفت: «نگاه به بانک مرکزی به عنوان قلک دولت چنانچه در گذشته مرسوم بود به کلی تغيير کرده.»

روحانی کنترل تورم را اولويت دولت خود در حوزه اقتصاد خواند. او برنامه بعدی دولت خود در زمينه اقتصاد را خروج از رکود اقتصادی خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    زیر ۱۰ درصد چی ؟!! مگر پیشگویی است ؟