ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایران چندی پیش ۱۰۸ نظامی ناتو را دستگیر کرده است»

ارتش ایران می‌گوید چندی پیش یک هواپیمای نظامی ناتو را با تهدید موشکی مجبور به فرود در بندر عباس کرده است. پیش‌تر دلیل فرود این هواپیما مشکلات اداری و فنی اعلام شده بود.

فرمانده پدافند هوایی ارتش ایران خبر از دستگیر ۱۰۸ نظامی ناتو در بندر عباس داده است. به گفته امیرفرزاد اسماعیلی، در «ماه‌های گذشته» سیستم پدافند هوایی ایران یک هواپیمای نیروهای ناتو در افغانستان را با تهدید موشکی مجبور به فرود در بندر عباس کرده و سرنشینان نظامی آن را دستگیر کرده است.

فرزاد اسماعیلی، فرمانده پدافند هوایی ارتش ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرمانده پدافند هوایی ارتش ایران در مراسمی در مشهد گفته است که این هواپیمای نیروهای ناتو روی مرز ایران خود را هواپیمای مسافربری معرفی می‌کرد: «ما به این هواپیما اجازه ورود به کشور دادیم و زمانی که به نقطه‌ای رسید که مطمئن شدیم متعلق به نیروهای ناتو است، اجازه خروج به آن را ندادیم. به این هواپیما دستور فرود داده شد اما در ابتدا قبول نکرد ولی نهایتاً با تهدید موشک در بندر عباس نشست و ۱۰۸ نظامی ناتو را که قصد عبور از کشور داشتند شناسایی و دستگیر کردیم.»

پیش‌تر و در شهریور ماه امسال، دولت امریکا تایید کرده بود که یک هواپیمای نیروهای ائتلاف در افغانستان مجبور شده برای ساعاتی در بندر عباس ایران فرود آید اما پس از مدتی مسیر پرواز خود به سوی دوبی را ادامه داده است. این هواپیما در اصل متعلق به یک شرکت اماراتی بوده و به اجاره نیروهای ناتو در افغانستان در آمده بود. دولت آمریکا گفته بود، هواپیما به دلیل «مشکلات اداری» در بندر عباس فرود آمده و اجبار یا تهدیدی در کار نبوده است.

اعلام خبر دستگیری ۱۰۸ نظامی وابسته به ناتو در حالی است که تاکنون دولت آمریکا در مورد دستگیری این نظامیان در ایران اظهار نظری نکرده است.

فرزاد اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود در مشهد گفت: «هفته گذشته نیز به یک هواپیمای پیشرفته U2 بر فراز خاک ایران اخطار داده شد و سامانه موشکی نیز برای هدف قرار دادن آن آماده شد اما هواپیما به‌محض دریافت اخطار، بازگشت.»

هواپیمای U2 نوعی هواپیمای جاسوسی دوربرد و بلند پرواز و متعلق به نیروی هوایی آمریکاست.

این فرمانده نظامی ایران همچنین به شرح چگونگی انهدام یک پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین اسراییلی به نام هرمس بر فراز آسمان ایران پرداخته است. ایران دوم شهریور ماه سال جاری، خبر ساقط کردن پهپادی را داده بود که به گفته سپاه پاسدران قصد جاسوسی از تاسیسات هسته‌ای نظنز را داشته است. اینک فرمانده پدافند هوایی ارتش می‌گوید این پهپاد با همکاری مشترک سپاه و ارتش ظرف مدت ۴۳ دقیقه کشف و منهدم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.