ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لندن، محل عرضه ۴۰ پروژه نفتی ایران به سرمایه‌گذاران خارجی

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است قصد دارد در کنفرانسی در لندن در ماه مارس آینده ۴۰ پروژه بزرگ صنعت نفت را برای جذب حدود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و منابع مالی معرفی کند

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است قصد دارد در کنفرانسی در لندن ۴۰ پروژه بزرگ صنعت نفت را برای جذب حدود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و منابع مالی معرفی کند. این کنفرانس قرار است در ماه مارس سال ۲۰۱۵ و به مدت دو روز برگزار شود.

ایران در کنفرانس لندن به دنبال سرمایه‌گذار خارجی است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، مشتاق علی گوهری، معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران روز دوشنبه ۱۷ آذر اعلام کرد بخش عمده این پروژه‌ها مربوط به میادین پارس جنوبی، غرب کارون و سایر میادین مشترک است و در بخش‌های بالادستی صنعت نفت و در حوزه‌های اکتشاف و توسعه تعریف شده است.

کنفرانس لندن پیشتر برای پاییز سال جاری برنامه‌ریزی شده بود اما با عدم پیشرفت محسوس در مذاکرات اتمی میان ایران و قدرت‌های جهانی، مسئولان شرکت نفت ایران ترجیح دادند زمان برگزاری آن را به تعویق بیندازند. ایران امیدوار است با پیشرفت در مذاکرات اتمی و کاهش تحریم‌ها بتواند با جذب سرمایه‌گذار خارجی در صنعت نفت خود تحولی بزرگ ایجاد کند.

به گفته شرکت نفت ایران، در این کنفرانس همچنین نوع جدیدی از قراردادهای نفتی به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی خواهد شد. مقامات ایرانی می‌گویند قراردادهای نوع جدید جذابیت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاران خارجی به همراه خواهد داشت. در قراردادهای جدید فعالیت‌های اکتشاف، توسعه و تولید به طور یک‌جا واگذار می‌شود.

معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت همچنین درباره تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت با توجه به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: شرکت ملی نفت به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی دارای منابع داخلی و نقدی است که می‌تواند طبق قانون در سرمایه‌گذاری از آن استفاده کند.

گوهری با اشاره به این که ٢٢ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت در سال ٩٤ پیش‌بینی شده است، افزود: «طبق پیش‌بینی قرار است حدود ۵۰ درصد این مبلغ بر اساس بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه تأمین شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sina

    ارباب بزرگشان انگلیس  پس از برکناری شاه و نابودی اوپک و فراوانی نفت بقیمت ارزان ٬ برنامه دراز مدت ریخته تا سالها از قبل اینها بخورد و مردم ایران را در فقر و جهل و سرکوب نگهدارد!

  • Neda

    دلالان رفسنجانی در پی حراج اموال عمومی برای گرفتن پورسانت هستند. نعمت زاده تا حالا ۱۰۰۰ میلیارد گرفته!!