ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه نفر از اعضای حزب تازه تأسیس ندای ایرانیان دستگیر شدند

محسن بیگلربیگی، جاوید فخریان و سینا رحیم پور، نیمه شب گذشته در منزل شخصی خود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

سه نفر از اعضای حزب تازه تأسیس ندای ایرانیان، محسن بیگلربیگی، جاوید فخریان و سینا رحیم پور نیمه شب گذشته ۱۷ آذر بازداشت شدند.

به گزارش وب‌سایت خبری کلمه، محسن بیگلربیگی، جاوید فخریان و سینا رحیم پور، نیمه شب گذشته در منزل شخصی خود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بر اساس این خبر، وسایل شخصی این سه فعال سیاسی اصلاح طلب از سوی ماموران تفتیش توقیف شده است. هنوز از علت بازداشت آنها اطلاعی در دست نیست.

بازداشت سه نفر از اعضای حزب ندای ایرانیان در حالی صورت می گیرد که تنها هشت روز از اعلام صدور مجوز برای این حزب گذشته است. حسین‌علی امیری، سخنگوی وزارت کشور روز دوشنبه ۱۰  آذرماه اعلام کرده بود که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با فعالیت حزب ندای ایرانیان موافقت کرده و به آن مجوز فعالیت داده است. این حزب یک روز بعد (سه شنبه یازدهم آذر، دوم دسامبر) اعلام موجودیت کرد.

هیأت مؤسس حزب ندای ایرانیان در نخستین بیانیه خود اعلام کرد که یکی از استراتژی‌های آن‌ها «دوری جستن از نگرش‌های مبتنی بر تحریم و رکود سیاسی» است.

آن‌ها ضمن مخالفت با «روش‌هایی که امکان ایجاد تنش و نزاع نسبت به آن وجود دارد»، نوشتند که چنین روش‌هایی «نه تنها کمکی به دموکراسی نمی‌کند بلکه به دلایل فراوانی… به سرعت موجب تعطیل شدن سیاست‌ورزی قانونی و انسداد در فضای سیاسی و حوزه عمومی می‌شود و نتیجه آن چیزی نیست جز هر چه بیشتر به محاق رفتن آزادی و دموکراسی».

بیشتر اعضای حزب ندای ایرانیان پیش از این عضو گروه‌های اصلاح‌طلب ممنوع ‌بودند. صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در فرانسه و نماینده سابق ایران در سازمان ملل نخستین دبیرکل این حزب به‌شمار می‌رود. خواهر صادق خرازی، همسر مسعود خامنه‌ای، فرزند آیت‌الله خامنه‌ای است.

سایت جام‌نیوز، نزدیک به اصولگرایان در آن زمان نوشت هسته مرکزی این حزب متشکل از ۱۲ نفر است که به‌جز صادق خرازی، کسانی چون سجاد سالک، شهاب طباطبایی، داوود روشنی و سعید نورمحمدی از اعضای جبهه مشارکت و حسن یونسی، فرزند علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی و دستیار ویژه حسن روحانی از اعضای آن هستند.

بخشی از اصلاح‌طلبان با رویکرد حزب ندای ایرانیان مخالف‌اند و آن‌ها را به دلیل آن‌چه نادیده گرفتن جنبش سبز در سال ۱۳۸۸ می‌دانند، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

در سوی دیگر گروهی از اصولگرایان نیز فعالیت این حزب را پوششی برای ادامه فعالیت‌های جبهه مشارکت و دیگر گروه‌های اصلاح‌طلب می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرامرز

    فورا اتحام فحشا و تجاوز و زنا و فساد بهشون میزنند.شک نکنید

  • faryad

    حزب دولتی را هم قبول نمیکنند وای بحال احزاب مستقل واقعی ؟!