ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

«طی مذاکرات اتمی سانتریفیوژهای جدید راه‌اندازی نمی‌شود»

به گفته علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این کشور تا زمان ادامه مذاکرات اتمی با کشورهای گروه ۱+۵ قصد راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید را ندارد.

به گفته علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این کشور تا زمان ادامه مذاکرات اتمی با کشورهای گروه ۱+۵ قصد راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید خود را ندارد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، علی‌اکبر صالحی روز سه‌شنبه ۱۸ آذر در حاشیه کنفرانسی به نام «جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی»، ضمن اعلام اینکه ایران طی مذاکرات اتمی با کشورهای ۱+۵، اقدامی برای راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید خود نمی‌کند، در جمع خبرنگاران گفت: «در حال حاضر ۲۰ هزار سانتریفیوژ در تأسیسات هسته‌ای ایران نصب شده که ۹ هزار سانتریفیوژ کار نمی‌کند و تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد قصد راه‌اندازی ۹ هزار سانتریفیوژ را نداریم.»

وی تأکید کرد تا زمانی که این مذاکرات ادامه دارد هیچ آزمایشی با تزریق اورانیوم غنی شده انجام نمی‌شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی صالحی، ایران در حال حاضر با ۹ هزار سانتریفیوژ کار می‌کند و منتظر نتیجه مذاکرات است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه ایران به دنبال حل موضوع در مذاکرات است و نه غامض و پیچیده کردن آن، «امکان رسیدن به توافق جامع هسته‌ای» را بسیار زیاد دانست.

رئیس سازمان انرژی اتمی در حالی از توقف در روند راه‌اندازی ۹ هزار سانتریفیوژ سخن گفته است که روز شنبه ۱۵ آذرماه سال جاری، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از یک منبع آگاه خودداری ایران از آزمایش سانتریفیوژهای جدید را تکذیب کرد.

افزون بر این هیئت نمایندگی ایالات متحده به گروهی از کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل که بر تحریم‌های ایران نظارت می‌کنند، د‌ر ماه‌های اخیر اطلاع داده‌اند که «نیروهای تدارکاتی ایران» تلاش‌های خود را به صورت «غیرقانونی» برای تهیه تجهیزات راکتور IR-40 اراک افزایش داده‌اند.

اتهامات تازه آمریکا علیه ایران، هفتم نوامبر/ ۱۶ آبان سال جاری در یک گزارش محرمانه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده و نشریه فارین پالیسی توانسته است به بخش‌هایی از آن دست پیدا کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    ولی بعدش میشود؟!