ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خرید سربازی در ایران دوباره آزاد می‌شود

مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشته‌اند در سال ۹۴ با پرداخت جریمه‌ای بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌توانند سربازی خود را بخرند. این امکان فعلا فقط برای سال آینده است.

مشمولان خدمت سربازی که بیش از هشت سال از خدمت غایب بوده‌اند، می‌توانند با پرداخت جریمه خدمت سربازی خود در نیروهای مسلح را بخرند.

مشمولانی که هشت سال غایب بوده‌اند با پرداخت جریمه می‌توانند خدمت سربازی خود را در سال ۹۴ بخرند

موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این خبر افزود بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ این دسته از مشمولان که سن آنها حداقل ۲۷ سال و حداکثر ۵۰ سال است و همچنین کارایی لازم را برای نیروهای مسلح نداشته باشند یا خدمت آنها در کنار سایر سربازان روحیه آنها را خراب می‌کند با پرداخت جریمه می‌توانند تعیین تکلیف شوند.

او در یک نشست خبری در روز چهارشنبه ۱۹ آذر اعلام کرد بر اساس حضور در داخل یا خارج از کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت میزان جریمه این افراد تعیین می‌شود.

همچنین مبلغ جریمه و نحوه اجرای این طرح بر اساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تایید ستاد کل به تصویب هیات وزیران می‌رسد، ولی در حال حاضر مبلغ ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان در این زمینه پیش‌بینی شده است.

او همچنین تاکید کرد کسانی که از این فرصت استفاده نکنند در سال ۹۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی و دستگیری در مورد آنان را اعمال می‌کند و همچنین کسانی که آنها را به کارگیری کنند چه دستگاه‌های دولتی، خصوصی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و غیره باید برای بار اول هزینه یک سرباز در سال و بار دوم و بالاتر هزینه سه سرباز را پرداخت کنند.

به این ترتیب مشمولان غایب از سربازی، چاره‌ای جز پرداخت جریمه‌های سنگین بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان نخواهند داشت.

موسی کمالی

به گفته ستاد کل نیروهای مسلح، امکان خرید سربازی تنها برای سال ۱۳۹۴ در نظر گرفته شده است بنابراین مشمولان غایب باید در سال آینده تکلیف خود را مشخص کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ مشمول غایب داریم گفت همه این مشمولان می‌توانند از جریمه مشمولین وظیفه غایب بهره‌مند شوند یا به سربازی روند.

پیش‌تر و برای مدت محدودی خرید خدمت سربازی در ایران آزاد بود. طی سال های ۷۸ تا ۷۹، ۳۶۰ هزار نفر از خرید سربازی بهره‌مند شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پویا

    دستشون درد نکنه.وقتی ک من مرز سومار خدمت میکردم این آقایون نشسته بودن خونه حالا باید ی جوریی تلافی بشه.متشکرم

  • یک

    عجب اشتهایی دارن !

  • بهنام

    این است عدالت اسلامی که حکومت جبار همیشه از آن دم میزند . ممکن است در آینده ، جرائم سنگین نیز با گرفتن پول تطهیر شده و مجرمان پولدار به همین نحو از زندان آزاد گردند .

  • hasani

    عجبا؟ اینهمه فوتبالیست را محروم و دستگیر کردند و حالا خودشان با گرفتن پول معافی میدهند؟!

  • rozbeh

    ماشالا دندون دولت چقدر گرده. خلاصه سربازی برای ثروتمندان اختیاری برای فقرا اجباری.