ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چگونه از سلامت جیمیل خود مطمئن شویم؟

در این ویدئو شگردی را برای چک کردن حساب کاربری جیمیل پیشنهاد می‌کنیم که به شما کمک می‌کند که از سلامت حسابتان اطمینان حاصل کنید.

در ماه‌های گذشته حملات سازمان‌یافته‌ای به برخی حساب‌های کاربری فعالان اینترنتی شد که از سطح جدیدی از شگردهای حمله اینترنتی بهره می‌بردند. بسیاری از این افراد، با توجه به امنیت بالاتر جیمیل، ایمیل گوگل، از این سرویس استفاده می‌کردند و با توجه به توصیه متخصصین امنیت آنلاین، ورود دو مرحله‌ای را هم در حساب کاربری خود فعال کرده بودند.

تمامی این موارد، به این کاربران (که بسیاری نیز در خارج از ایران زندگی می‌کردند) اطمینان می‌داد که تحت هیچ شرایطی ایمیلشان در معرض تهدید و خطر از جانب هکرها قرار نمی‌گیرد.

با وجود تمامی این موارد، این کاربران با کلیک بر روی ایمیلی که به ظاهر از طرف یک نام آشنا آمده بود و باز کردن لینک در ایمیل، به دست خود، کد ورود دو مرحله‌ای را در صفحه‌ای که توسط هکرها ایجاد شده بود وارد می‌کردند و بدون اینکه بدانند و متوجه شوند، امکان ورود به حساب کاربری خود را به هکرها می‌دادند.

به همین منظور، در ویدئوی کوتاه زیر ما شگردی را برای چک کردن حساب کاربری جیمیل پیشنهاد می‌کنیم که به شما کمک می‌کند که از سلامت حسابتان - تا حد امکان - اطمینان حاصل کنید. بسیاری از نکات ذکرشده در این ویدئو با فرض آگاهی شما بر مباحث ابتدایی امنیت آنلاین است.

اگر ابهامی وجود دارد یا می‌خواهید که ما در این سلسله ویدئوها به موضوعات خاصی بپردازیم، لطفاً به ما اطلاع دهید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بخش آموزش زمانه

    فرشاد عزیز اگر برای چک کردن ایمیل خود از اینترنت موبایل مثل سرویس‌های 3g یا 4g استفاده کرده اید ( و نه تنها Wifi) امکان این مساله وجود دارد که آی پی ایالت دیگری (که در اصل محل ثبت سرویس مخابراتی شماست) در جیمیل شما ثبت شود. برای مثال، شما از سرویس دهنده T-mobile استفاده می کنید و امکان دارد که آی پی اینترنت 3g شرکت t-mobile در فیلادلفیا ثبت شده باشد. اگر مشخصات گوشی با مشخصات گوشی شما منطبق است به احتمال بالا خطری شما را تهدید نمی‌کند. امیر صدرای عزیز حتما. در برنامه های بعد درباره ایمیل‌های دیگر توضیح خواهیم داد. تشکر از شما!

  • فرشاد

    تشکر

  • amirsadra

    دوست عزیز با تشکر از مطلب خوب و آموزنده شما میخواستم ببینم در مورد domain دیگر مثل yahoo, hotmail, outlook هم میشه این کارها رو کرد اگر شدنی هاست لطف بکنید و توضیح بفرماید ممنونم امیر صدرا

  • فرشاد

    باسلام وتشکر از شما بابت اطلاعات خوب و ارزنده . می خواستم سوالی بپرسم اینکه : من در ابالت فلوریدا در آمریکا زندگی می کنم .بعد از خواندن مطالب شما Gmail خودم را جک کردم و متوجه شدم در تاریخ 29 نوامبر ساعت 11:45از شهر فیلادلفیا در ایالت دیگر 8 مرتبه از طریق گوشی نوکیا وارد حساب کاربری من شده اند.این در حالی است که من گوشی نوکیا را تازه خریدم وبا ویندوز آ ن وارد حساب کاربری ام شدم .آیا ممکن است این خطایی از سوی گوشی خودم یاشد.باز هم از شما برای اطلاعاتتان متشکرم.