ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند کشته و مجروح در حمله انتحاری در مدرسه فرانسوی‌ کابل

یک نوجوان ۱۵ یا ۱۶ ساله در سالن آمفی تئا‌تر دبیرستان «استقلال» در کابل در یک عملیات انتحاری خود را منفجر کرد. دست‌کم یک نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.

در یک اقدام انتحاری در مدرسه فرانسوی‌ کابل دست‌کم یک نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شدند. وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که در این انفجار عده زیادی به قتل رسیده‌اند. اما هنوز تعداد دقیق کشته‌شدگان مشخص نشده است.

امدادگران در حال یاری‌رسانی به مجروحان حادثه انفجار در دبیرستان استقلال در کابل

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که یکی از کشته‌شدگان دارای ملیت آلمانی‌ست.

یک نوجوان ۱۵ یا ۱۶ ساله در سالن آمفی تئا‌تر مرکز فرهنگی فرانسه در کابل در یک عملیات انتحاری خود را منفجر کرد. به گفته عبدالرحمان رحیمی، رییس پلیس کابل این نوجوان افغانستانی مواد منفجره را در لباس زیر خود پنهان کرده بود. زمانی که او خود را منفجر کرد، یک نمایش روی صحنه اجرا می‌شد.

مقامات افغانستان می‌گویند احتمال دارد عده کشته‌شدگان و مجروحان افزایش پیدا کند.

مدرسه فرانسوی‌ در مرکز شهر کابل «دبیرستان استقلال» نام دارد. مرکز فرهنگی فرانسه هم در درون این دبیرستان است. دولت فرانسه بودجه «دبیرستان استقلال» را برای آموزش کودکان افغان تأمین می‌کند.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه عملیات انتحاری در «دبیرستان استقلال» را محکوم کرده است. امدادگران فرانسوی در محل انفجار حضور دارند و به نیروهای محلی برای نجات مجروحان کمک می‌کنند.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان هم عملیات انتحاری در «دبیرستان استقلال» را محکوم کرده است. به گفته وزیر خارجه آلمان، این انفجار در یک مکان فرهنگی روی داده. در مدرسه فرانسوی‌ سال‌هاست که بین جامعه جهانی و افغان‌ها یک گفت‌و‌گوی فرهنگی شکل گرفته است.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان گفته است هدف این عملیات انتحاری مختل کردن فعالیت همه انسان‌هایی‌ست که به افغانستان رفته‌اند تا به این کشور برای دستیابی به آینده‌ای بهتر یاری برسانند.

کابل روزهای ناآرامی را از سر می‌گذراند. بامداد امروز در حومه پایتخت افغانستان در یک عملیات انتحاری دست‌کم شش سرباز افغان به قتل رسیدند. طالبان مسئولیت این عملیات را به عهده گرفته است.

انفجار در مدرسه فرانسوی‌ کابل تنها دو هفته پیش از به پایان رسیدن عملیات ناتو در افغانستان اتفاق افتاده. پیش از این واقعه، در حمله به یک خودروی سفارت بریتانیا شش نفر، از جمله یکی از اتباع بریتانیا جان باختند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.