ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار دست‌کم ۶ گلوله خمپاره در کربلا

در حالی که به‌گفته مقامات ایرانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین به عراق رفته‌اند در چند منطقه شهر کربلا انفجارهایی روی داده است.

نیمه شب گذشته ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر)، در چند منطقه شهر کربلا انفجارهایی روی داده است. بر اساس گزارش‌های موجود کسی در این حملات کشته نشده است.

بیش از چهار میلیون نفر از زائران کربلا از ۶۰ کشور جهان وارد این شهر شده‌اند.

از شامگاه پنجشنبه تا نیمه شب، دست‌کم شش صدای انفجار نسبتاً قوی در کربلا و اطراف این شهر شنیده شد. منابع امنیتی عراق اعلام کرده‌اند که صدای قوی انفجار ناشی از شلیک گلوله خمپاره یا مینی کاتیوشا در اطراف این شهر بوده است.

برخی از انفجارها توسط خودروهای بمبگذاری شده در محدوده منطقه شرقی شهر کربلا به نام دروازه «طویریج» صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس نیز همراه با یک گزارش تصویری نوشته در نزدیکی حرم، یک انفجار روی داده و به ساختمان‌ها آسیب رسانده است. بر اثر این انفجار کسی کشته نشده است.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته است که حملات پنجشنبه شب در منطقه «حی النصر» صورت گرفته است و تعدادی از زائران بر اثر این حملات مجروح شده‌اند. هنوز گزارشی درباره کشته شدن افراد در این حملات ارائه نشده است.

ایرنا همچنین گزارش داده است که در پی انفجار این خمپاره‌ها در اطراف شهر کربلا هیچکدام از زائران ایرانی صدمه ندیده‌اند.

گزارشی درباره کشته شدن افراد در این حملات ارائه نشده است.

مصطفی قاسمی مدیر نمایندگی حج و زیارت در عراق نیز گفته است: «در این حملات چند نفر زخمی شده‌اند، اما تاکنون گزارشی درباره وجود زائران ایرانی در میان زخمی‌ها به ما نرسیده است.»

به گفته وی، زائران ایرانی در مناطق حاشیه‌ای کربلا اقامت نداشته‌اند.

در حالی که عراق درگیر بحران داخلی است و پیکارجویان گروه دولت اسلامی (داعش) بخش وسیعی از این کشور را تحت تصرف خود درآورده‌اند، بر اساس آمار ارائه شده از سوی  واحد مرکزی خبر، در ۱۰ روز اخیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین به عراق رفته‌اند.

انفجار خمپاره در کربلا در حالی صورت گرفته است که به گزارش خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق، در ۱۰ روز گذشته، دست‌کم ۱۷ میلیون نفر در مراسم زیارت اربعین شرکت کرده‌اند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته است، بیش از چهار میلیون نفر از این زائران از ۶۰ کشور جهان وارد کربلا شده‌اند «که بیشترشان ایرانی هستند».

گروهی از زائران ایرانی که در دو روز اخیر وارد عراق شده‌اند، به دلیل نبود امکانات حمل و نقل، اقامت و تغذیه به ایران بازگشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    به گزارش بولتن نیوز، از هر گوشه خبر می رسد یا دیده می‌شود مسوولی برای شرکت در مراسم اربعین به عتبات عالیات آمده، از نمایندگان مجلس تا شورای شهری‌ها و دیگر مقاماتی که یا خودشان راه به سفر گشوده‌اند و یا با هماهنگی سایر ارگان‌ها آمده‌اند!!. سوای حضور «محمد باقر قالیباف»، شهردار تهران که اربعین امسال امور شهری کربلا به او و تیم شهرداری تهران واگذار شده، این روزها در بین زائرانی که آفتاب رنگ چهره‌شان را گداخته کرده و پیاده در حال حرکت به سمت کربلا هستند و یا در نجف جضور دارند، کاظم صدیقی (امام جمعه موقت تهران)، رئیسی (دادستان کل کشور)، سید یاسر خمینی (نوه امام خمینی ره) و پسر احمد خمینی، حسین طلا، الیاس نادران، محمدرضا باهنر و روح‌الله حسینیان (نمایندگان مجلس شورای اسلامی)، حسن رحیم‌پور ازغدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی)، سیدمحمد حسینی (وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی)، احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) و تعدادی از مدیران استانداری تهران حضور دارند. !!! پول مردم و دل بیرحم  برای تظاهر به مذهبی بودن از نوع تحجری !