ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جریمه مالی سنگین علیه کومرتس‌بانک آلمان به‌دلیل همکاری با ایران

کومرتس‌بانک آلمان متهم شده که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و میانمار (برمه) را زیر پا گذاشته است و باید بیش از یک میلیارد دلار جریمه بپردازد.

دومین بانک بزرگ آلمان باید بیش از یک میلیارد دلار برای رفع اختلافات با مقامات آمریکایی، به‌دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران، سودان و میانمار (برمه) بپردازد.

کومرتس‌بانک متعهد می‌شود مرتکب جرایم مشابه دیگر نشود و در مقابل مقامات آمریکایی از تعقیب کیفری چشم می‌پوشند.

یک منبع آگاه به پرونده کومرتس‌بانک که نخواست نامش فاش شود، ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری فرانسه گفته این جریمه بر اساس توافق مقامات آمریکایی در نهادهای مختلف وزارت دادگستری، خزانه‌داری و بانک مرکزی آمریکا و نیز دادستان منهتن در ماه ژانویه اعلام شده است و در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

افزون بر اتهام نقض تحریم‌های ایران، سودان و میانمار، کومرتس‌بانک آلمان در ماه سپتامبر از سوی دادستان منهتن (در نیویورک) متهم به نقض قوانین ضد پولشویی شد.

پس از توافق پیرامون میزان جریمه، دو طرف در حال مذاکره بر سر درخواست‌های بنیامین لاوسکی، حسابرس مالی ایالت نیویورک هستند. لاوسکی اعلام کرده است که کومرتس‌بانک دستمزد کارمندان متخلف خود را کسر یا آن‌ها را اخراج کند.

توافق دو طرف بر این اساس است که ضمن پرداخت جریمه، کومرتس‌بانک متعهد می‌شود مرتکب جرایم مشابه دیگر نشود و در مقابل مقامات آمریکایی از تعقیب کیفری چشم می‌پوشند.

کومرتس‌بانک در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد مجموعه معاملاتی به دلار با ایران موجب گشودن پرونده‌ای در ایالات متحده شده است. این بانک اما میزان جریمه‌ای را که احتمالاً باید بپردازد اعلام نکرده است.

یک بانک دیگری آلمانی به نام دویچه‌بانک نیز در حال مذاکره با مقامات آمریکایی بر سر نقض تحریم‌های جهانی علیه ایران، سوریه، سودان، کوبا و میانمار است.

بانک بی‌ان‌پی (پاریبا) فرانسه نیز در بهار گذشته متهم به نقض تحریم‌های ‌آمریکا علیه ایران، سودان و کوبا شده بود. این بانک با پذیرش اتهام مجبور به پرداخت ۹/۸ میلیارد دلار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.