ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مسلحانه به سفارت اسرائیل در آتن

افراد ناشناس دست‌کم ۵۴ گلوله به سفارت اسرائیل در پایتخت یونان شلیک کردند. در جریان این حمله کسی زخمی نشد. مقامات یونانی سازمان‌های زیرزمینی این کشور را مظنون دانسته‌اند.

بامداد جمعه ۱۲ دسامبر / ۲۱ آذرماه به سفارت اسرائیل در پایتخت یونان حمله مسلحانه شد. ۵۴ پوکه گلوله کلاشنیکف در مقابل سفارت پیدا شد. در این حمله به کسی آسیبی نرسید.

حمله‌کنندگان توانسته‌اند پس از عملیات خود به سرعت منطقه را ترک کنند زیرا در این منطقه راه‌های گریز بسیاری وجود دارد.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، مقامات امنیتی یونان بر این گمان‌اند که یک سازمان زیرزمینیِ محلی پشت این حمله قرار دارد.

وزارت خارجه یونان گفته است حمله‌کنندگان ساختمان سفارت را هدف خود قرار داده بودند. هنوز کسی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

واسیلیس کیکیلیاس، وزیر حفاظت از شهروندان یونان درباره این حمله گفت: «هیچ کس نمی‌تواند رابطه ما با اسرائیل را بر هم بزند. همکاری دو کشور برای ثبات مدیترانه شرقی مهم است.»

وزارت امور خارجه یونان نیز حمله مسلحانه به سفارت اسرائیل در آتن را محکوم کرده است.

به‌گفته پلیس یونان، شاهدان عینی از شرکت چهار نفر در این حمله مسلحانه سخن گفته‌اند. این افراد در ساعت ۳ بامداد با دو دستگاه موتورسیکلت این عملیات را انجام داده‌اند. سفارت اسرائیل در تقاطع خیابان‌های مرکزی منطقه «پسیشیکو» در اطراف آتن قرار دارد. حمله‌کنندگان توانسته‌اند پس از عملیات خود به سرعت منطقه را ترک کنند زیرا در این منطقه راه‌های گریز بسیاری وجود دارد.

همکاری‌های نزدیک یونان و اسرائیل

یونان و اسرائیل از سه سال پیش به این سو روابط خود را در زمینه‌های مختلف گسترش داده‌اند. آن‌ها بارها مانورهای نظامی هوایی و دریایی مشترک در دریای اژه و مدیترانه برگزار کرده‌اند. افزون بر این، هر دو کشور و همچنین قبرس در زمینه انرژی همکاری تنگاتنگی دارند.

حمله مشابه دیگری در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ به محل اقامت سفير آلمان در یونان صورت گرفت. در آن زمان گروهی به نام «مبارزان خلق» مسئولیت حمله بر عهده گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.