ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور تازه مذاکرات هسته‌ای دوشنبه در ژنو برگزار می‌شود

دور تازه مذاکرات هسته‌ای در سطح معاونان وزيران خارجه ايران و قدرت‌های جهانی برگزار می‌شود. هيأت‌های ايرانی و غربی امروز دوشنبه ۲۴ آذر با هم ديدار دو جانبه خواهند داشت.

تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران به رياست عباس عراقچی و مجيد تخت روانچی، بامداد امروز دوشنبه ۲۴ آذر / ۱۵ دسامبر عازم ژنو در سوئيس شد. نخستين دور مذاکرات هسته‌ای ايران و شش قدرت جهانی در دوره تمديد هفت ماهه، امروز برگزار می‌شود.

مذاکرات از روز ۲۶ آذر / ۱۷ دسامبر در سطح معاونان وزيران خارجه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) اين دور از مذاکرات از روز ۲۶ آذر / ۱۷ دسامبر در سطح معاونان وزيران خارجه برگزار می‌شود اما دور پيش از ۲۶ آذر يعنی امروز، مذاکرات دو جانبه‌ای ميان هيأت‌های ايران و گروه ۱+۵، شامل ايالات متحده، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين و آلمان، در ژنو برگزار می‌شود.

اين دور از مذاکرات در حالی در ژنو برگزار می‌شود که محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران و کاترين اشتون، مشاور ويژه فدريکا موگرينی هماهنگ‌کننده سياست خارجی اتحاديه اروپا در آن حضور ندارند.

به‌گفته عراقچی، قرار است تيم مذاکره‌کننده ايران گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای با هيأت آمريکايی به رياست وندی شرمن درباره همه موضوع‌های مورد اختلاف و همچنين با ساير هيأت‌ها در ژنو داشته باشد.

عباس عراقچی، مجيد تخت روانچی، حميد بعيدی‌نژاد، داوود محمدنيا، محمد اميری، حسين زمانی‌نيا و يک کارشناس حقوقی اعضای هيأت مذاکره‌کننده ايران هستند.

يکی از مهم‌ترين موارد اختلاف بين ايران و قدرت‌های جهانی بر سر ميزان غنی‌سازی اورانيوم و نحوه لغو تحريم‌ها عليه برنامه هسته‌ای ايران است. همچنين تأسيسات فردو و اراک هم از ديگر موارد اختلاف بين ايران و قدرت‌های جهانی است.

دور پيشين مذاکره ايران و قدرت‌های جهانی، ۲۶ آبان ماه تا سوم آذرماه امسال در شهر وين اتريش در سطح وزيران خارجه برگزار شد و طرفين نتوانستند در سوم آذرماه / ۲۴ نوامبر که دومين مهلت تعيين‌شده برای دستيابی به توافق نهايی بود، به تفاهم برسند.

بر همين اساس، وزيران امور خارجه ۱+۵ اعلام کردند که برای رسيدن به توافق جامع نياز به زمان بيشتری است و تهران و غرب با پيشنهاد تمديد مذاکرات برای هفت ماه ديگر موافقت کردند.

به‌گفته يک عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران، «برخی اختلافات رفع شده و برخی ديگر نيز هنوز رفع نشده و طرفين نياز به رايزنی‌ها و مشورت‌های بيشتری دارند.»

اين عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای که نامش برده نشده، گفت که «چارچوب و اصول مذاکراتی مشخص است و طرفين در اين چارچوب در تلاش برای حل اختلافات خود هستند.»

ايران و گروه کشورهای عضو ۱+۵ تا روز ۱۰ تير سال ۱۳۹۴ فرصت دارند که به توافقی جامع پيرامون فعاليت هسته‌ای ايران دست پيدا کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.