ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیش‌نویس قطعنامه فلسطین چهارشنبه به سازمان ملل ارائه می‌شود

فلسطینی‌ها روز چهارشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کنند که در آن ظرف دو سال باید به اشغالگری اسرائیل پایان داده شود.

واصل ابو یوسف، یکی از رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که روز چهارشنبه ۱۷ دسامبر/ ۲۶ آذر پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌شود که بر اساس آن ظرف دو سال به اشغالگری اسرائیل باید پایان داده شود.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این ابتکار توسط حزب محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان نشست ویژه وزیران اتحادیه عرب در روز شنبه ۲۹ نوامبر/ ۸ آذرماه اعلام شد و احتمال می‌رود در شورای امنیت با وتوی آمریکا روبه‌رو شود.

مجمع عمومی سازمان ملل دو سال پیش به درخواست فلسطین برای تغییر جایگاه عضویتش از مقام «نهاد ناظر» به «کشور ناظر غیر عضو»، رأی مثبت داد.

واشنگتن با هر گونه اقدام یک‌جانبه از سوی فلسطینی‌ها برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل مخالف است و معتقد است چنین اقدامی باید از طریق مذاکرات صلح حاصل شود.

«حمله دیپلماتیک»

وزارت امور خارجه اسرائیل اظهار نظری درباره ارائه این پیش‌نویس نکرد اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یک بار دیگر روز یکشنبه ۱۴ دسامبر/ ۲۳ آذرماه ایده خروج از کرانه باختری اردن و شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) را رد و گفت: «ما با امکان یک حمله دیپلماتیک مواجهیم؛ یعنی تلاش برای تحمیل تصمیمات سازمان ملل به‌منظور بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ تا دو سال دیگر.»

نتانیاهو قرار است امروز دوشنبه ۱۵ دسامبر / ۲۴ آذرماه با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در رم دیدار کند.

جان کری که روز یکشنبه سفر سه روزه خود به اروپا را آغاز کرده تا در دیدارهای مختلف با مقامات کشورهای اروپایی درباره راه‌اندازی روند مذاکرات اسرائیل و فلسطین در سازمان ملل گفت‌وگو کند.

پارلمان‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر یکی پس از دیگری کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به لندن خواهد رفت تا با صائب اراکات، رئیس هیأت مذاکره‌کنندگان فلسطین و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب که از پیش‌نویس قطعنامه فلسطین پشتیبانی می‌کند، گفت‌وگو کند.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند که چنانچه پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در شورای امنیت با شکست مواجه شود، در پی عضویت در سازمان‌های بین‌المللی مختلف خواهند بود؛ از جمله عضویت در دیوان کیفری بین‌الملل (ICC)، نهادی که می‌تواند به فلسطینی‌ها امکان دهد مطالبات‌شان از اسرائیل را پس از سه جنگ خونین غزه در شش سال اخیر، پی‌گیری کنند.

محمود عباس مهرماه سال جاری در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اسراییل را به نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد و گفت روند صلح مرده است.

عباس از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از قطعنامه‌ای حمایت کند که با تعیین یک ضرب‌الاجل اسراییل را وادار به عقب نشینی از سرزمین‌های اشغالی سازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.