ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلم تازه جعفر پناهی: یک جامعه بحران‌زده و فرزندکش

تازه‌ترین پروژه سینمایی جعفر پناهی «گل» نام دارد. در این درام، پدران فرزندان فلج‌شان را می‌کشند. فیلمنامه «گل» «فوند سینمایی» جشنواره آسیا پاسیفیک را به دست آورد.

چهار فیلم‌ساز از کشورهای بنگلادش، اسرائیل، دانمارک و ایران «فوند سینمایی» جشنواره آسیا پاسیفیک را به دست آوردند. جعفر پناهی، سینماگر سر‌شناس ایرانی به خاطر فیلمنامه «گل» یکی از این چهار سینماگر برگزیده است.

مصطفی سرور فرخی، فیلمساز بنگلادشی و جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی

اسکرین دیلی اعلام کرد که از بین ۱۰۰ سینماگر، جعفر پناهی، سینماگر ایرانی همراه با مصطفی سرور فرخی، فیلمساز بنگلادشی فوند سینمایی جشنواره آسیا پاسیفیک را به دست آورده‌اند. درور موره، سینماگر معترض اسرائیلی به خاطر مستند «راهروهای قدرت» و ساین بیرگ سورنسن، مستندساز دانمارکی به خاطر مستندی درباره روزنامه‌نگاری شهروندی در سوریه «فوند سینمایی» جشنواره آسیا پاسیفیک به ارزش مجموعاً ۱۰۰ هزار دلار را از آن خود کردند.

سرور فرخی در جشنواره گوآ با فیلم «سرزمینی برای هیچکس» خودش را به جامعه سینمایی جهان شناساند. موضوع این کمدی، تعقیب دگراندیشان در اثر تعصبات مذهبی در بنگلادش است.

«گل» داستان پدری را در یک مقطع بحرانی روایت می‌کند که می‌بایست پسرش را که فلج شده به قتل برساند با این امید که آرامش به خانواده او بازگردد. جعفر پناهی می‌گوید این درام را از واقعه‌ای که اتفاق افتاده الهام گرفته است. قرار است پناه پناهی، پسر جعفر پناهی همراه با پدرش این فیلم را بسازد.

پیش از این فیلم «پرده» از جعفر پناهی خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه سصت و سومین جشنواره فیلم برلین را به دست آورده بود. پناهی درباره فیلم «پرده» نوشته بود: «خیال و افسردگی در بستر داستان جاری است.»

در «پرده» هر یک از اشخاص در دیگری بازتاب می‌یابد و مرز داستان و واقعیت از بین می‌رود.

جعفر پناهی به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از فیلم‌سازی، ۲۰ سال محرومیت از فیلم‌نامه‌نویسی، ۲۰ سال محرومیت از سفر به خارج از ایران و ۲۰ سال ممنوعیت از هر نوع مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات داخلی و خارجی محکوم شده.

سینمای ایران در هشتمین دوره جشنواره فیلم «آسیا پاسیفیک» حضور برجسته‌ای داشت: نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن» جایزه بهترین فیلمنامه را به دست آورد. جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی اعتماد تعلق گرفت و رضا درمیشیان نیز به خاطر فیلم «عصبانی نیستم» جایزه ده هزار دلاری نتپک این جشنواره را به دست آورد. جایزه بهترین مستند به فیلم ۱۰۰۱ سیب ساخته طا‌ها کریمی، کارگردان کرد ایرانی،‌زاده بانه تعلق گرفت.اصغر فرهادی نیز ریاست هیأت داوران این جشنواره را به عهده داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.