ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«در سال‌جاری تهران تنها ۱۳ روز هوای پاک داشته است»

به گفته سازمان محیط زیست، هوای تهران امسال ۱۳ روز پاک بوده است. با این‌حال به گزارش این سازمان، تعداد روزهای ناسالم در تهران نسبت به سال قبل ۲۸ روز کاهش یافته است.

به گفته سازمان حفاظت محیط زیست، هوای تهران در سال ۱۳۹۳ تنها ۱۳ روز پاک و عاری از آلودگی بوده است. با این‌حال به گزارش این سازمان، تعداد روزهای ناسالم در تهران نسبت به سال گذشته ۲۸ روز کاهش یافته است.

تهران در سال ۱۳۹۳ تنها ۱۳ روز هوای پاک داشته است

به گزارش خبرگزاری ایلنا، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران اعلام کرد امسال تهران ۱۳ روز پاک، ۱۸۴ روز سالم و ۷۲ روز ناسالم داشته است در حالی که در سال ۱۳۹۲، سه روز پاک، ۱۶۷ روز سالم و ۱۰۰ روز ناسالم را تا همین تاریخ سپری کرده بود.

محمد رستگاری با اعلام این آمار افزود که مهم‌ترین آلاینده‌های موجود در هوای تهران ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون است.

سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید یکی از عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا در تهران، متوقف کردن توزیع سوخت‌های تولید شده در واحدهای پتروشیمی و واردات سوخت با استاندارد بالاتر از خارج کشور است. با این‌حال برخی دیگر از کارشناسان از عوامل جوی به عنوان عامل مهم‌تر در این میان یاد کرده و نقش سازمان حفاظت محیط زیست را در بهبود کیفیت هوای تهران اندک می‌دانند.

محمد رستگاری در مورد این که عامل موثر در کاهش روز‌های ناسالم، تغییر کیفیت سوخت بوده یا وضعیت جوی تاثیر بیشتری داشته است، گفت: «تغییر کیفیت سوخت قطعا موثر بوده است اما این‌که چه عاملی بیشترین تاثیر را داشته، نیازمند بررسی و تحقیق است که در پایان سال انجام می‌شود.»

معاون نظارت وپایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مهم‌ترین زمان در مورد تعیین وضعیت آلودگی هوا دی ماه است، گفت: «در دی ماه پدیده وارونگی هوا به اوج خود می‌رسد، به طوری که سال گذشته به جز یک روز در کل دی ماه شاهد آلودگی هوا بودیم.»

گرچه سازمان حفاظت محیط زیست خبر از کاهش تعداد روزهای ناسالم در تهران داده است، اما در آبان ماه سال‌جاری و با افزایش مجدد آلودگی هوا در تهران و «ناسالم» اعلام شدن وضعیت آن، اورژانس تهران اعلام کرد نیروهای خود را در میدان‌های اصلی پایتخت مستقر خواهد کرد تا بتواند خدمات درمانی لازم را به شهروندان ارائه کند.

در همین حال یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بحث آلودگی هوای تهران به مسئله‌ و معضل ملی تبدیل شده است، گفت: با توجه به عملکرد سازمان محیط زیست در خصوص کنترل آلودگی هوا، تحقیق و تفحص از این سازمان توسط مجلس می‌تواند کلید بخورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس صلاحی با اشاره به تداوم روزهای آلوده هوای تهران، اظهار داشت: «در کاهش آلودگی هوای تهران سازمان‌های و نهادهای مختلفی مسئول هستند که از جمله می‌توان به سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت صنایع و معادن و وزارت نفت  اشاره کرد.»

او از قوه قضاییه خواست پس از تحقیق و تفحص مجلس از سازمان‌های ذیربط، این قوه نیز در این زمینه فعال شود و پرونده‌های تحقیق و تفحص مانند موارد قبلی بایگانی نشود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.