ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده صبا آذرپيک به دادگاه انقلاب ارسال شد

صبا آذرپيک که نزديک به سه ماه در سال جاری بازداشت بود، به «تبليغ عليه نظام و نشر اکاذيب» متهم شده است.

پرونده صبا آذرپيک، روزنامه‌نگار که به «تبليغ عليه نظام و نشر اکاذيب» متهم شده به يکی از شعبه‌های دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد.

صبا آذرپيک هفتم خرداد امسال بازداشت و ۲۹ مرداد با وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی آزاد شد

روزنامه اعتماد روز پنج‌شنبه ۲۷ آذر به نقل از محمود عليزاده طباطبايی، وکيل آذرپيک گزارش داد که اين دومين پرونده اين روزنامه‌نگار است که برای رسيدگی به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

عليه صبا آذرپيک پرونده ديگری هم با اتهام «فعاليت تبليغی عليه نظام و نشر اکاذيب» تشکيل شده که مربوط به سال ۱۳۸۹ است. اين پرونده با صدور کيفرخواست به شعبه ۲۸  دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.

صبا آذرپيک خبرنگار روزنامه اعتماد است که هفتم خرداد امسال بازداشت و ۲۹ مرداد با وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.

آذرپيک همچنين در نهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ همزمان با بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران در ايران دستگير شد. در اين بازداشت هشت نفر از مأموران امنيتی شب به منزل اين روزنامه‌نگار حمله کردند و برادر وی را نيز کتک زدند.

در اين اقدام ۱۱ روزنامه‌نگار ديگر به نام‌های جواد دليری، ساسان آقايی، نسرين تخيری، مطهره شفيعی، نرگس جودکی، اميلی امرايی، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی و حسين ياغچی بازداشت شدند.

صبا آذرپيک در آن زمان خبرنگار سايت «بازتاب امروز» بود.

آذرپيک که در هفته‌نامه «تجارت فردا» و روزنامه «اعتماد» فعاليت می‌کند، در آستانه انتخابات مناقشه‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران گزارشی از ضرب‌وشتم و بازداشت‌هايی که توسط نيروهای گشت ارشاد در ميدان ونک تهران صورت گرفته بود، در رسانه‌های جمعی منتشر کرد و همين گزارش سبب شکايت نيروی انتظامی از وی شد.

اين روزنامه‌نگار با مطرح شدن موضوع مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نويس زندانی در بازداشتگاه پليس فتا، پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات، با پيگيری‌های خود پرونده قتل او را به مجلس کشاند.

در مراسم چهلم ستار بهشتی، صبا آذرپيک گزارشی در اين‌باره منتشر کرد که بازتاب وسيعی داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.