ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو پلیس نیویورک در اقدامی‌ «تلافی‌جویانه» کشته شدند

پليس بالتيمور پنج دقيقه پيش از اين حمله، پيام اخطاری دريافت کرده بود که احتمال حمله به پليس را مطرح می‌کرد. پليس انگیزه اين عمل را انتقام مرگ دوسیاه‌پوست دانست.

مردی بعد از ظهر روز شنبه، ۲۱ دسامبر در بروکلين نيويورک دو پليس را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشی کرد.

افسران در زمان قتل در حال گشت برای مقابله با اقدامات تروريستی بودند

پليس آمريکا معتقد است که اين اقدامی انتقام‌جويانه در برابر مرگ مایکل براون و اريک گارنر، قربانيان سياه‌پوست خشونت پلیس آمريکا، بوده است. به گزارش روزنامه «نيويورک‌پست»، ضارب پس از کشتن دو پليس، به ايستگاه قطار محلی پناه برد و در آنجا خودکشی کرد.

ضارب ساعت ۲:۴۵ عصر روز شنبه به وقت آمريکا به ماشين پليس نزديک شد و از پنجره به روی پليس آتش گشود. افسران در زمان قتل در حال گشت برای مقابله با اقدامات تروريستی بودند. يکی از اين پليس‌ها، آسيايی و ديگری هيسپانی بود؛ در واقع هر دوی آنها از رنگين‌پوستان آمريکا محسوب می‌شدند.

پليس بالتيمور پنج دقيقه پيش از اين حمله، پيام اخطاری دريافت کرده بود که احتمال حمله به پليس را مطرح می‌کرد. با اين حال فاصله ميان دريافت اين اخطار و حمله آنقدر کوتاه بود که امکان اطلاع‌رسانی وجود نداشت.

اعلام قبلی در توییتر و اینستاگرام

گفته می‌شود ضارب، که اسماعيل برينزلی نام دارد، پيشتر در توييتر و اينستاگرام خود، پيام‌هايی تلافی‌جويانه درباره افسران پليس پست کرده بود. شخصی که اکنون گفته می‌شود، همان برينزلی بوده است، در پيامی که تنها سه ساعت قبل از حمله پست شده، گفته بود: «امروز به خوکها بال می دم... اونها يکی از ما رو گرفتند... بيايد دو تاشون رو بگيريم» و «اين ممکنه آخرين پست من باشه».

در اينستاگرام اين شخص، عکسی از يک تفنگ نقره‌ای با دسته قهوه‌ای به چشم می‌خورد، که خبرگزاری‌ها آن را مشابه با تفنگی دانسته‌اند که با آن به پليس شليک شده است. اين يکی از مدارکی است که نشان می‌دهد، برينزلی صاحب صفحه حامل پيام‌های تهديدآميز در اينستاگرام و توييتر بوده است.

در کنفرانس خبری، شهردار نيويورک به مردم تسليت گفت و ادامه داد «اين حمله‌ای به همه ما است». همچنین کمیسر اداره پلیس نیویورک نيز در سوگ دو همکار خود گفت: «نه هشدار، نه حتی اقدامی تحریک آمیز، آنها صرفاً به خاطر يونيفورم‌شان هدف قرار گرفتند و کشته شدند»

حوادث اخير، و روشن شدن ماهيت تلافی‌جويانه اين اقدامات، اين ترس را ايجاد کرده است که دوباره اختلافات نژادی در امريکا بالا بگيرد. ماه پيش نيويورک و برخی ديگر از شهرهای امريکا صحنه بروز چنين اخلافاتی بود.

اعتراضات در آمريکا در پی قتل سه تن از شهروندان سياهپوست از سوی پليس امريکا شدت گرفت.

اريک گارنر، سياه‌پوست دستفروشی که سيگار نخی می‌فروخت، در اثر خشونت يک افسر پليس نيويورک که برای دست‌گيری او به گردنش فشار آورد، جان خود را از دست داد؛ اما هيئت منصفه عالی رأی به عدم محکوميت او داد. اين اتفاق اندکی پس از آن افتاد که در اتفاقی مشابه، يک افسر پليس سفيدپوست در فرگوسن به خاطر قتل مايکل براون، يک جوان سياه‌پوست ۱۸ ساله غيرمسلح محکوم نشد. همچنين پيش از آن، يک افسر پليس سفيدپوست پسر ۱۲ ساله سياه‌پوستی را که در پارک با تفنگ اسباب‌بازی نشسته‌بود، هدف شليک گلوله قرار داد و کشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.