ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: آزار جنسی صدها زن کرد ایزدی توسط داعش

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید دولت اسلامی (داعش) به‌طور منظم بارها زنان کرد ایزدی را مورد تجاوز قرار داده و یا آن‌ها را مجبور به ازدواج اجباری کرده‌ است.

برای دولت اسلامی (داعش) تجاوز ابزار جنگی است. به‌گفته سازمان عفو بین‌الملل این گروه اسلامگرای تندرو به‌طور سیستماتیک زنان کرد ایزدی را مورد تجاوز قرار داده یا آن‌ها را مجبور به ازدواج اجباری کرده‌ است. دختران برای فرار از جهنم حتی دست به خودکشی زده‌اند.

عفو بین‌الملل گفته است با ۴۰ زندانی سابق داعش برای تهیه این گزارش گفت‌وگو کرده است

بنا به گزارش جدید عفو بین‌الملل، جهادگران دولت اسلامی از صدها دختر و زن اقلیت ایزدی به‌عنوان برده جنسی سوء‌استفاده کرده‌اند.

این زنان و دختران که توسط داعش در عراق ربوده شدند یا مجبور به ازدواج با افراد این گروه شده‌اند یا جنگجویان داعش و وابستگانشان آن‌ها را فروخته‌اند.

در گزارش عفو بین‌الملل با عنوان «فرار از جهنم» آمده است: «زنان به‌عنوان هدیه دست به دست شده و مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته‌اند. زندگی صدها زن ایزدی در خطر نابودی قرار گرفته است.»

این سازمان مدافع حقوق بشر همچنین گفته است: «بسیاری از این دختران که به‌عنوان برده جنسی با آن‌ها رفتار شده، کودک هستند و برخی حتی ۱۰ يا ۱۲ سال سن نداشتند.»

بنا به این گزارش بسیاری از قربانیان به‌دلیل شرم خود دست به خودکشی زده‌اند.

عفو بین‌الملل گفته است با ۴۰ زندانی سابق داعش برای تهیه این گزارش گفت‌وگو کرده است. آن‌ها این گزارش‌های دهشتناک از مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان تندرو اسلامی را تأیید کرده‌اند.

گزارش به موارد مشخصی پرداخته است. از جمله جیلان ۱۹ ساله که به‌گفته برادرش از بیم تجاوز خودکشی کرد. دختری که با جیلان ربوده شده و توانسته بود بگریزد این ماجرا را تأیید می‌کند. او می‌گوید: «روزی برای ما لباس رقص آوردند و به ما دستور دادند حمام برویم و لباس‌ها را بپوشیم. جیلان در حمام رگ دست خود را زد و خود را به دار آویخت. او بسیار زیبا بود و می‌دانست که مردی او را با خود خواهد برد به همین دلیل خود را کشت.»

یک دختر زندانی سابق دیگر به نام وفا که ۲۷ سال سن دارد نقل می‌کند که چگونه او و خواهرش تلاش کردند تا برای فرار از ازدواج اجباری با روسری یکدیگر را خفه کنند. او غش کرده و تمام روز را نتوانسته بود حرف بزند. دو زن دیگر مانع از خودکشی آن‌ها شده بودند. راندا دختر ۱۶ ساله‌ای که با خانواده‌اش ربوده شده و توسط مردی که سنش دو برابر سن او بود مورد تجاوز قرار گرفته بود می‌گوید: «آن‌ها زندگی ما را نابود کردند.»

دوناتلا رُوِرا، روان‌شناس و مشاور عفو بين‌الملل در اين گزارش می‌گوید: «بسیاری از دختران قربانی‌ بردگی جنسی کودکان بين ۱۴ تا ۱۵ ساله و يا حتی کمتر بودند.»

وی از «عواقب فاجعه‌بار روحی و جسمی» برای قربانیان خشونت افراطی جنسی سخن گفته است: «بسیاری از آن‌ها شکنجه شده‌اند و همچون یک ابزار با آن‌ها رفتار شده است. حتی کسانی که توانسته‌اند بگریزند عمیقاً آسیب روحی دیده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هرناک

    حالا میگیم یه خبرایی بزارن که شما خوشت بیاد.. آدم یه چیزایی میشنوه ها والا

  • محمدمهدی

    فقط خبرای منفی و افسرده‌کننده واسه مردم چاپ می‌کنین. مردم ایران به اندازه کافی مشکل دارن و ناراحت هستن. وظیفه شما این نیست که این ناامیدی رو بیشترش کنین.