ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سيستان و بلوچستانی‌‌ها با احراز هویت ایرانی شناسنامه می‌گيرند

استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به چند هزار تن جمعيت فاقد شناسنامه اين استان، از مسئولان خواست با کاهش «بروکراسی» اداری، در کوتاه‌ترين زمان ممکن اين مشکل را رفع کنند.

علی واسط هاشمی، استاندار سيستان و بلوچستان در نشست شورای هماهنگی ثبت‌ احوال این استان، گفت که صدور شناسنامه برای مردم فاقد شناسنامه این منطقه، در صورتی که ايرانی‌ بودن آنها احراز شود، حق و حقوق ملی‌شان را احيا می‌کند.

استاندار سیستان گفته به ساکنان کشورهای مختلف که ۲۰ تا ۲۵ سال در ايران بوده‌اند، هویت ملی داده نمی‌شود

استاندار سيستان با اشاره به جمعيت بدون شناسنامه در اين استان، از مسئولان خواست تا با کاهش «بروکراسی» اداری، در کوتاه‌ترين زمان ممکن اين مشکل رفع کنند.

پیش‌تر، یعقوب جدگال، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی، تعداد افراد بدون شناسنامه در این استان را حدود چهار هزار نفر اعلام کرده بود. اگرچه در برخی دیگر از آمارهای اعلام شده، این جمعیت در حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تن تخمين زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، استاندار سيستان، ثبت احوال را کانون دوم خانواده ايرانی خواند و گفت باید برای هرکس که هویت ايرانی‌اش احراز شد، شناسنامه صادر شود.

با اين حال او اعلام کرد: «ساکنان کشورهای مختلف ۲۰ تا ۲۵ سال در ايران اسلامی سکونت داشته‌اند، زيرا ايران مأمن امنی برای آنها بوده. اما نمی‌شود به آنها هويت ملی داد.»

سازمان ثبت احوال از اوايل امسال، طرح مکانيزه شدن شناسنامه‌ها را در چاچوب برنامه چهارم توسعه اجرايی کرد. بر این اساس مقامات مسئول در سیستان و بلوچستان به صدور و مکانیزه کردن اسناد هویتی در این منطقه نیز اقدام کرده‌اند.

طرح مکانيزه شدن شناسنامه‌ها به منظور بالا بردن کيفيت مدارک هويتی، تنظيم دقيق‌تر اسناد سجلی و سرعت بخشيدن به انتقال داده‌ها انجام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.