ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رفع ممنوعیت اهدای خون مردان همجنس‌خواه در آمریکا پس از سه‌ دهه

بر اساس قانون حال حاضر مردانی که با مردان ديگر همبستر می‌شوند، بايد برای کسب مجوز برای اهدای خون «يک سال» از اين کار دست بکشند.

آمريکا در حال برداشتن ممنوعيت اهدای خون برای مردان همجنس‌‌خواه است.

منع قانونی فعلی ۳۱ سال عمر دارد

به گزارش روزنامه انگليسی «گاردين»، اداره غذا و داروی ايالات متحده آمريکا، روز سه‌شنبه ۲۳ دسامبر اعلام کرد که از دشواری شروط اهدای خون برای اهداکنندگان همجنس‌خواه خواهد کاست و به «برخی» از مردان همجنس‌گرا اجازه خواهد داد تا برای نخستين بار در طول سه‌ دهه اخير خون اهدا کنند.

بر اساس قانون حال حاضر اين اداره، مردانی که با مردان ديگر همبستر می‌شوند، بايد برای کسب مجوز برای اهدای خون «يک سال» از اين کار دست بکشند.

اين منع قانونی ۳۱ سال عمر دارد و در نخستين روزهای شيوع بيماری ايدز به تصويب رسيد؛ وقتی هنوز علت‌ها و شرايط انتقال اين بيماری به‌درستی مشخص نشده‌ بود و افسانه‌های زيادی درباره آن وجود داشت.

ماه گذشته، يک پنل خدمات بهداشتی و انسانی در اداره غذا و دارو برای تصميم‌گيری درباره اين ممنوعيت قانونی رای‌گيری کرد که ۱۶ رأی موافق و دو رأی مخالف به برداشتنِ اين ممنوعيت حاصل آن بود. اعلاميه اين اداره به اين معنا است که پيشنهاد لغو ممنوعيت پيش‌نويس خواهد شد و پس از کسب نظر عامه مردم در مورد آن تصميم نهايی اتخاذ می‌شود.

لن کوهن، استاد حقوق دانشگاه هاروارد در گفت‌و‌گو با روزنامه «نيويورک‌تايمز» در رابطه با اعلاميه اداره دارو و غذا گفت که تغيير سياست رخداده مهم نيست، «اما هنوز به مقدار کافی عقلانی نيست.» وی افزود: «ما در حال پشت سرگذاشتن ديدگاه‌های کهنه‌ای هستيم که بر اساس آنها هر مرد همجنس‌‌خواه يک منبع سرايت بيماری بود.»

بر اساس تحقيق منتشرشده از سوی موسسه‌ «ويليام ريپورت»، اين تغيير می‌تواند به افزايش چهار درصدی در ذخيره خون آمريکا بينجامد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.