ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراسم یادبود قربانیان سونامی در آسیا برگزار شد

۱۰ سال پس از سونامی اقیانوس هند، بازماندگان و بستگان ۲۲۶ هزار نفری که در این فاجعه کشته شدند، در سواحل این اقیانوس گرد آمده و یاد رفتگان خود را گرامی داشتند.

بازماندگان و بستگان ۲۲۶ هزار نفری که در فاجعه سونامی اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴ کشته شدند، روز جمعه ۲۶ دسامبر/ ۵ دی‌ماه یاد رفتگان خود را در سواحل این اقیانوس گرامی داشتند.

۲۲۶ هزار نفر در فاجعه سونامی اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴ کشته شدند

در سال ۲۰۰۴ زلزله‌ای به قدرت ۹/۳ ریشتر امواجی به ارتفاع ۱۷ متر ایجاد کرد. این امواج در سواحل حدود ۱۲ کشور، تمام شهرک‌های ساحلی را در مدت چند ثانیه ویران کرد. این زلزله که در طول جزیره سوماترای اندونزی به وقوع پیوست، مهم‌ترین زلزله ثبت‌شده جهان از سال ۱۹۶۰ بود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مسلمانان، بازماندگان این فاجعه و نیروهای امدادگر پنج‌شنبه شب در مراسم نماز در استان «آچه» اندونزی، نزدیک به کانون زلزله حضور یافتند. در این مراسم ۷ هزار نفر شرکت کردند. اندونزی با ۱۷۰ هزار نفر کشته و مفقود، بیشترین آسیب‌ها را از این سونامی دید.

مراسم رسمی در کشورهای مختلف برای صبح روز جمعه در نظر گرفته شد. این مراسم از «آچه»، نخستین منطقه‌ای که امواج سونامی به آن رسید، آغاز شد و در تایلند ادامه یافت. در تایلند آمار کشته‌شدگان پنج هزار و ۳۹۵ نفر بود که دو هزار نفر آن‌ها گردشگر‌ بودند.

این مراسم همچنین در سری لانکا، به‌ویژه در منطقه‌ای که یک قطار با یک‌هزار و ۵۰۰ مسافر طعمه سونامی شد، برگزار گردید.

سونامی سال ۲۰۰۴

از سوی دیگر در ایالت تامیل نادو هند عملیات تخلیه برای نشان دادن اثربخشی اقدامات امنیتی در مقابل چنین فاجعه‌ای برگزار شد. در جریان سونامی سال ۲۰۰۴ ایالت تامیل نادو هند ۶ هزار نفر کشته داد. در تمام سواحل هند بيش از ۱۶ هزار نفر در جريان وقوع سونامی کشته شدند، ۱۵۷ هزار ساختمان ویران شد و ۷۳۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند. با گذشت ۱۰ سال از این فاجعه مردم آسیب‌دیده هند همچنان سرپناهی برای زندگی ندارند و دولت و نهادهای غیردولتی در حال ساخت خانه برای آن‌ها هستند.

از ۱۰ سال پیش تاکنون در ۲۸ کشور ۴۰۰ میلیون دلار برای نصب و راه‌اندازی سیستم هشداردهنده سرمایه‌گذاری شده است، اما شک و تردید در مورد توانایی این سیستم برای جلوگیری از تکرار فاجعه باقی است.

میلیون‌ها نفر از مردم مناطق ساحلی همچنان در خطر قرار دارند چرا که در سونامی ۸/۶ ریشتری آوریل ۲۰۱۲ آژیرهای هشداردهنده خاموش ماندند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.