ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نمی‌شد برای هربار حضور هاشمی در نماز جمعه لشکرکشی کنیم»

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ایران گفته آخرین نماز جمعه هاشمی را «با چنگ و دندان» کنترل کردند.

رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایران روز جمعه، پنجم دی‌ماه در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» ناگفته‌هایی از آخرین نماز جمعه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت را بیان کرد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز در آخرین نماز جمعه هاشمی رفسنجانی حضور داشتند

تقوی در این برنامه گفت که آنها آخرین نماز جمعه هاشمی را با «چنگ و دندان» کنترل کردند. او در توجیه عدم حضور هاشمی در نماز جمعه گفت: «آیا واقعا در هر هفته‌ای که آقای هاشمی می‌خواست بیاید ما باید یک لشکری را بسیج کنیم و به این شکل نمازجمعه را اداره کنیم؟»

آخرین نماز جمعه به امامت هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۲۶ تیرماه سال ۸۸ برگزار شد. در این نماز جمعه جمع کثیری از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دور دهم شرکت کردند که به درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی و نظامی انجامید.

هاشمی ۴۲۴ بار در سمت امام جمعه تهران ظاهر شده بود

میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز در آخرین نماز جمعه هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.

مسئول پیشین بسیج قم که از سال ۸۸ ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را بر عهده دارد، با اشاره به اینکه پس از ۲۶ تیرماه دیگر امکان حضور هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه وجود نداشت، گفت: «آن جمعه را کنترل کردیم، اگر جمعه بعد می‌خواست ایشان تشریف بیاورد و نماز را به هم بریزند اصلاً چه می ماند برای نماز جمعه؟ کشورهای اسلامی در مورد ما چه می‌گفتند؟ دنیا چگونه نگاه می‌کرد؟ لذا جناب آقای هاشمی خودشان هم متوجه شدند که به این شکل نمی‌تواند نماز بخواند.»

این درحالی است که  پیشتر هاشمی گفته بود «وظيفه امام جمعه آگاه کردن جامعه در خصوص مسائل جاری کشور و روابط بين المللی است و زمانی که احساس کنم ضرورت دارد شرکت خواهم کرد.»

کاهش استقبال از نماز جمعه

بيش از ۸۰۰ تن در سرتاسر ايران سمت امامت جمعه را بر عهده دارند. رضا تقوی در این برنامه تلویزیونی متوسط سن اين افراد را بين ۴۰ تا ۵۰ سال اعلام کرد و گفت که آنها برای هر نماز جمعه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دريافت می‌کنند.

همچنين تقوی در رابطه با موضع‌گيری سياسی امامان جمعه با اعلام اينکه هيچ نظامی تريبون به مخالفين خودش نمی‌دهد گفت که برخی از آنها در ميان احزاب و گروه‌های مختلف دوستانی دارند و به لحاظ عاطفی و فکری به آنها نزديک‌تر هستند.

تقوی در پاسخ به پرسش مجری اين برنامه درباره کاهش شرکت‌کنندگان در نماز جمعه تصريح کرد که در بعضی شهرها استقبال از نماز جمعه مثل گذشته نيست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.