ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توقف عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید‌شده ایرآسیا تا روشنایی صبح

نيروی هوايی اندونزی اعلام کرده که همچنان در جستجوی هواپيمايی ايرآسيا با ۱۶۲ مسافر است که یک‌شنبه ۷ دی پس از هشدار خلبان نسبت به شرايط بد جوی در مسير اندونزی به سنگاپور ناپديد شد.

اندونزی عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ایرآسیا با ۱۶۲ سرنشین را تا روشنایی صبح متوقف کرد. این هواپیما با ۱۶۲ سرنشین در مسیر هوایی از شهر سورابایای اندونزی به سنگاپور، يکشنبه هفتم دی/ ۲۸ دسامبر پس از اینکه خلبانان برای جلوگیری از ورود به شرایط بد جوی درخواست تغییر مسیر دادند، ناپدید شد.

مقامات شایعات مربوط به یافت شدن قطعات هواپیمای ایرباس ۳۲۰ را تکذیب کرده‌اند

مسئولان تجسس که به دنبال هواپیمای مفقود شده شرکت ایر‌آسیا هستند، می‌گویند خلاف شایعات تاکنون هیچ قطعه‌ای از هواپیمای گمشده در آب‌ها پیدا نشده است. نيروی هوايی اندونزی اعلام کرده که از روشنایی صبح عملیات جستجوی هواپيمای ايرآسيا را ادامه خواهد.

دو کشور سنگاپور و اندونزی در حال جستجو برای يافتن اين هواپيما هستند.

تاتانگ کورنیادی، رئیس کمیته ملی ایمنی حمل و نقل اندونزی، نسبت به مکان‌یابی هواپیما ابراز امیدواری کرد و ابراز امیدواری کرد که خیلی زود است که بخواهیم هرگونه به اصطلاح پالس‌های الکترونیکی را ازجعبه سیاه هواپیما ردیابی کنیم.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «ما با استفاده از ظرفیت و توانایی‌مان درسطح دریا و روی زمین به جستجو می پردازیم. امیدواری ما این است که بتوانیم هر چه سریع‌تر هواپیما را پیدا کنیم... مسئله قابل تأکید این است که تا بدین لحظه از چگونگی سقوط هواپیما و اینکه چه اضطراری این وضعیت را سبب شده است، اطلاعاتی در دست نیست»

اطلاعات پرواز ۸۵۰۱ ایرآسیا

هواپیمای ایرباس ۲۰۰-۳۲۰ با ۱۶۲ سرنشین، حامل ۱۵۵ مسافر و هفت خدمه پرواز بوده است.

خلبان این هواپیما که در ارتفاع ۳۲هزار پايی درحال پرواز بود، در آخرین تماس خود درخواست پرواز در ارتفاع ۳۸هزار پايی داده بود.

این پرواز به طور معمول کمی بیش از دو ساعت به طول می‌‌کشد و قرار بود در ساعت ۸:۳۰ به زمين بنشيند.

شرکت هواپیمایی ایر آسیا در پی اصلاح اطلاعات پیشین اعلام کرد: این هواپیما با ۱۶۲ سرنشین، حامل ۱۵۵ اندونزیایی، سه شهروند کره جنوبی و سه نفر دیگر از سنگاپور و مالزی و بریتانیا و  خلبان فرانسوی آن بوده‌ است.

به گفته مسئولان ایرآسیا «پيش از قطع ارتباط اين هواپيما، بر اساس برنامه در مسير پرواز در حال حرکت بوده اما با توجه به شرايط بد جوی تقاضای تغییر مسير می‌دهد.»

هادی مصطفی، یکی از مقامات وزارت حمل و نقل این کشور، گفت که هواپیما ارتباط خود را در ساعت ۶:۱۷ بامداد به وقت محلی با مرکز کنترل ترافیک هوایی جاکارتا از دست داد.

خلبان این هواپیما که در ارتفاع ۳۲هزار پايی درحال پرواز بود، در آخرین تماس خود به خاطر تراکم ابرها، درخواست پرواز در ارتفاع ۳۸هزار پايی داده بود.

ایرآسیا در پیامی در توییتر نوشت که تماس پرواز شماره 'کیو زد ۸۵۰۱ درست بعد از ساعت هفت صبح به وقت محلی قطع شد.

بیشتر بخوانید: اخبار رسمی شرکت هواپیمایی ایرآسیا را از این لینک دنبال کنید.

شرکت هواپیمایی ابرآسیا

شرکت ایرآسیا ارائه کننده پروازهای ارزان قیمت است. این شرکت که بخش بزرگی از سهام آن متعلق به مالزی است، در حال حاضر روزانه به صد مقصد در سراسر آسیا، اروپا و اقیانوسیه پروازهای مستقیم دارد.

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۱۸ فروند هواپیمای جت مسافربری است.

این واقعه در سالی پر حادثه برای خطوط هوایی وابسته به مالزی اتفاق می‌افتد. پرواز ام اچ ۳۷۰ مالزی در تاریخ ۸ مارس امسال، در سفری از کوالالامپور به پکن با ۲۳۹ مسافر و خدمه هواپیما ناپدید شد و تا کنون یافت نشده است.

در ۱۷ جولای نیز، پرواز ام اچ۱۷ در آسمان اوکراین منفجر شد و تمامی ۲۸۹ سرنشین آن کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.