ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها مسافر کشتی «نورمن آتلانتیک» منتظر نجات مانده‌اند

دریای توفانی و امواج بلند، مانع نجات فوری ۵۰۰ سرنشین کشتی سانحه دیده «نورمن آتلانتیک» شده‌اند. با گذشت چندین ساعت از سانحه، هنوز ۲۵۰ نفر میان آب و آتش گیر افتاده‌اند.

دریای توفانی و امواج بلند، مانع نجات فوری ۵۰۰ سرنشین کشتی آتش‌گرفته «نورمن آتلانتیک» شده‌اند. با گذشت چندین ساعت از سانحه، هنوز ۲۵۰ نفر میان آب و آتش گیر افتاده‌اند.

کشتی «نورمن آتلانتیک» از ساعت سه بامداد یک‌شنبه ۲۸ دسامبر روی آب‌های مدیترانه آتش گرفته و هم‌چنان می‌سوزد. این کشتی حامل صدها خودرو و کامیون است اما تعداد زیادی خانواده و کودک هم جزء سرنشینان آن هستند. آتش‌سوزی از قسمت بار و طبقه اول کشتی شروع شده و به بخش‌های دیگر سرایت کرده است.

کشتی در مسیر یونان به ایتالیا در حال حرکت بوده و حریق به فوریت به اطلاع نیروهای امدادی رسیده است. اما تلاطم دریا و امواج سهمگین، مانع نجات سریع سرنشینان شده‌اند. تا ساعت ۱۷ عصر به وقت اروپای مرکزی، تنها ۱۵۰ نفر از سرنشینان کشتی نجات یافته‌ و باقی همچنان روی عرشه آن منتظر امداد بودند.

دولت‌های یونان و ایتالیا، چند هلی‌کوپتر، یک هواپیما و هفت کشتی نجات را برای کمک به مسافران به نزدیکی محل سانحه فرستاده‌اند اما باد و توفان، قایق‌های نجات را واژگون می‌کند. نزدیک شدن به عرشه کشتی با هلی‌کوپتر نیز به دلیل هوای نامساعد امکان‌پذیر نیست.

تعدادی از مسافران خود را به آب انداخته‌‌ و در مسیری دورتر توسط کشتی‌های نجات، بیرون کشیده شده‌اند. تاکنون، مرگ یک نفر و ناپدید شدن دو نفر دیگر ثبت شده است.

کانال تلویزیونی «آنسا» در یونان به نقل از ناخدای کشتی گزارش داده که «نورمن آتلانتیک» از کنترل خارج شده و در مسیر آلبانی شناور است.

در میان مسافران کشتی، ۲۳۴ نفر شهروندان یونان و باقی شهروندان ترکیه، آلبانی، ایتالیا، هلند، بلژیک و آلمان هستند.

تلویزیون ایتالیا تصاویری بخش کرد که در آن دیده می‌شد یکی از مسافران کشتی سانحه دیده، به دلیل باد شدید و حرکت پره‌های هلی‌کوپتر، از عرشه به دریا افتاد.

کشتی در حالی که دود غلیظی از آن برمی‌خیزد، هم‌چنان روی مدیترانه لنگر می‌خورد.

حریق در ساعت سه بامداد و در قسمتی روی داده که خودروها قرار داشتند. در زمان آتش‌سوزی، کشتی در ۴۴ مایلی جزیره کورفو در کرانه‌های یونان واقع بود.

رویترز به نقل از تعدادی از نجات‌یافتگان نوشته است که کشتی فاقد درهای ضد آتش و سیستم‌های هشداردهنده و حفاظت از حریق بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naserodin shahbazi

    چگونه دولتها برای تهاجم سریع مثحند﴿منافع﴾اما برای نجات انسانها  ک ه دارند در خطر مرگ اب و اثشند دولتها  باهم برای نجات این انسانها هم اهنگ نمیشوند مثل ثرکیه و کشورهای همجوار