ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرماندار اراک: تنش حاکم بر فضای کارگری هرچه‌ سریع‌تر خاتمه می‌یابد

اعتراض‌های کارگری در اراک که از هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد. به جز واگن پارس، کارگران هپکو نیز به شرایط خود معترضند. فرماند اراک گفته تنش‌ها با اقتدار در حال پیگیری است.

اعتراض‌ها و اعتصاب‌های کارگری در شهر صنعتی اراک که از هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد. کارگران کارخانه «هپکو» نیز اکنون به صف معترضان پیوسته‌اند.

پیش‌تر کارگران شرکت «واگن پارس» در اعتراض به اخراج نماینده کارگران اعتصاب و خط تولید را متوقف کرده بودند.

کارگران واگن پارس در اعتصاب هستند

اکنون فرماندار اراک اعلام کرده است «تنش‌های کارگری با اقتدار در حال پیگیری است و این تنش‌ها هرچه سریع‌تر پایان خواهد گرفت».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین بختیاری گفته است که اجازه نخواهد داد این تنش‌ها دستاویز تبلیغی رسانه‌های بیگانه و معاند نظام شده و وجهه کشور را خدشه‌دار کند.

به گفته فرماندار اراک، گفت‌وگوها میان اعضای کمیسیون کارگری و نمایندگان کارفرمایان و کارگران دو شرکت واگن پارس و هپکو «در فضایی کاملا آرام و بدون درگیری» در حال انجام است.

قرارگاه خاتم الاوصیاء وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سهام‌دار اصلی شرکت «واگن پارس» است. اعتصاب در این کارخانه از پنج‌شنبه، سوم دی ماه و پس از آن آغاز شد که کارفرما اعلام کرد قرارداد کاری علی درخشنده‌بخت، نماینده کارگران در شورای اسلامی کار، تمدید نخواهد شد.

پس از اعتصاب حدود ۹۰۰ نفر از کارگران این کارخانه، جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارفرما برگزار شد که هیچ نتیجه‌ای از آن به دست نیامد و اعتصاب پس از آن ادامه یافت.

از سوی دیگر، کارگران شرکت هپکو نیز به عدم دریافت منظم حقوق‌های خود اعتراض دارند. مقام‌های استان مرکزی از گسترش این ناآرامی‌ها به سایر واحدهای صنعتی در اراک بیمناکند.

حسین بختیاری گفته است ٖمسوولان در قالب اختیارت قانونی کمیته کارگری شهر اراک، تحرکات مربوط به اعتصابات دو شرکت واگن پارس و هپکو را رصد می کنند.

او همچنین با انتقاد شدید از رسانه‌های داخل ایران گفت که ضعف مدیریت رسانه‌ای در برخی از مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی «بر هیزم آتش تنور رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب می‌افزاید».

به گفته بختیاری، شرکت واگن پارس اراک قراردادهای کلان اقتصادی برای تامین نیازهای صنعت ریلی کشور را در دستور کار دارد که ادامه این اعتراضات به هیچ وجه جایز نیست.

خروج ماموران نظارتی ار کارخانه واگن پارس

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، نیز گزارش داده است که صبح روز دوشنبه هشت دی ماه، ماموران نظارتی یک «نهاد نظامی» که از روز یک‌شنبه برای نظارت بر اوضاع وارد کارخانه شده‌ بودند، محوطه را ترک کرده‌اند.

کارگران پیش‌تر به ایلنا خبر داده بودند که این ماموران نظامی در فضاهای مختلف کارخانه در حال رفت و آمد و تشکیل جلسه در اتاق‌های مختلف هستند.

روز شنبه ششم دی ماه نیز گروهی از کارگران اعتصابی در خیابان واگن پارس منتهی به بلوار آیت الله اراکی تجمع کردند.

تجمع کارگران در خیابان با وساطت ماموران نیروی انتظامی بدون خشونت پایان یافت، اما اعتصاب داخل کارخانه همچنان ادامه دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.