ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محرومیت پنج دانشجوی دانشگاه تبريز از تحصيل

کميته انضباطی دانشگاه تبريز در ماه‌های اخير پنج فعال دانشجویی این دانشگاه را از چند ترم تحصیلی محروم کرده است.

پنج فعال دانشجویی دانشگاه تبریز در ماه‌های اخیر از سوی کميته انضباطی این دانشگاه از چند ترم تحصیلی محروم شدند.

با وجود تغيير در مديريت دانشگاه تبريز، سياست‌های دولت پيشين مبنی بر محدود کردن فعاليت‌های دانشجويی در اين دانشگاه تداوم يافته است

سایت دانشجونیوز ضمن اعلام این خبر نام این فعالان دانشجویی را اميد احمدی، احسان پورخيری، فرهاد شفيع‌زاده، اسماعيل محمودی و محمود سيفيان عنوان کرد و نوشت آن‌ها در پاييز سال جاری به کميته انضباطی دانشگاه تبريز احضار شدند.

این پنج فعال دانشجویی در مجموع به هشت ترم محروميت از تحصيل و محروميت از امکانات رفاهی محکوم شده‌اند.

بر اساس احکام کميته انضباطی دانشگاه تبريز، اميد احمدی، دانشجوی رشته علوم کامپيوتر، دبير پیشین شورای مرکزی کانون فرهنگی اجتماعی زاگرس، مديرمسئول و سردبير نشريه دانشجويی آستانه و دبير مديران مسئول نشريات دانشجويی دانشگاه تبريز به دو ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از خدمات رفاهی تا پايان دوره تحصيل محکوم شد.

همچنین احسان پورخيری، دانشجوی رشته فلسفه، دبير انجمن فلسفه دانشگاه تبريز و هيأت تحريريه نشريه دانشجويی آستانه به دو ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از خدمات رفاهی تا پايان دوره تحصيل؛ فرهاد شفيع‌زاده دانشجوی رشته فلسفه، عضو شورای مرکزی کانون فرهنگی اجتماعی زاگرس و هيأت تحريريه نشريه دانشجويی آستانه به دو ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از خدمات رفاهی تا پايان دوره تحصيل محکوم شدند.

در همین زمینهفرهاد شفيع‌زاده هفته گذشته نيز از سوی دادگاه انقلاب شهر مريوان به يک سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

در احکام دیگر، اسماعيل محمودی دانشجوی رشته فلسفه، عضو شورای مرکزی کانون فرهنگی اجتماعی زاگرس، صاحب امتياز نشريه دانشجويی آستانه به یک ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از خدمات رفاهی تا پايان دوره تحصيل؛ و محمود سيفيان، دانشجوی رشته فلسفه، عضو شورای مرکزی انجمن فلسفه دانشگاه تبريز و هيأت تحريريه نشريه دانشجويی آستانه به یک ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از خدمات رفاهی تا پايان دوره تحصيل محکوم شده‌اند.

بنا به این گزارش، درخواست تجديدنظر اين دانشجويان نيز رد شده و احکام صادرشده از ترم بعدی تحصيلی به اجرا گذاشته خواهند شد.

حراست دانشگاه تبريز در آذرماه امسال با خانواده بسياری از فعالان دانشجويی تماس گرفته و تهديد کرده بود که مراسمی در روز دانشجو در اين دانشگاه برگزار نشود.

دانشجونیوز نوشته است با وجود تغيير در تيم مديريتی دانشگاه تبريز، سياست‌های دولت پيشين مبنی بر محدود کردن فعاليت‌های دانشجويی در اين دانشگاه تداوم يافته است.

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های کشور با تأکید بر این‌که «دانشگاه فضای لازم برای گفت‌وشنود، انتقاد و نقد است»، گفته بود: «سخت‌گیری‌های بی‌مورد منجر می‌شود به عدم تساهل، عدم تساهل منجر می‌شود به رانده شدن افراد لایقی که بیانشان صریح است. سخت‌گیری منجر به بالاآمدن تملق‌گوها می‌شود. نگذاریم در دانشگاه فضای تملق‌ باز شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.